Grupa Deutsche Bahn bardziej konkurencyjna

Grupa Deutsche Bahn bardziej konkurencyjna

25 stycznia 2008

DB Bahn, DB Netze, DB Schenker tworzą spójny wizerunek marek , który będzie sprzyjał międzynarodowemu rozwojowi firmy i zwiększa konkurencyjność Grupy.

Deutsche Bahn AG przebudowuje architekturę marki. Od grudnia 2007 r. DB Bahn jest oficjalną marką wszystkich usług związanych z przewozem pasażerów. DB Netze to nowa marka związana z infrastrukturą i usługami, natomiast DB Schenker jest światową marką transportu i logistyki. Nowe marki wspierają strategię międzynarodowej ekspansji grupy i rozbudowy jej sieci oraz kreują jasny, przejrzysty i spójny wizerunek spółki. Wprowadzenie nowych marek jest rezultatem sukcesów firmy w dziedzinie zarządzania marką oraz jej pozycjonowania na rynku w ostatnich latach.

 – Grupa DB jest obecnie liderem na rynku usług przewozu pasażerów i rynku logistycznym. Dzięki nowym markom budujemy silny i spójny wizerunek firmy, który będzie czytelny dla naszych klientów, partnerów i pracowników. Wprowadzenie nowych marek ułatwi 230 tys. naszych pracowników w ponad 150 krajach identyfikację z Grupą DB – wyjaśnia Hartmut Mehdorn, dyrektor generalny Grupy DB AG. – Oczekuje się, że wprowadzenie nowych, silnych marek zwiększy wartość marki Grupy. Struktura organizacyjna Grupy nie ulegnie zmianie.

Marka Grupy to połączenie znanego już znaku DB oraz nazwy „DB: Mobility, Networks, Logistics”. Dzięki podziałowi na odrębne marki wzrośnie znaczenie każdej z nich. Odtąd marka DB Bahn będzie obejmować transport dalekobieżny, regionalny i miejski, jak również komunikację kolejowo-samochodową w systemie Carsharing oraz wynajem rowerów w ramach usługi Call a Bike. W ten sposób podkreśla się ukierunkowanie strategii grupy na zintegrowaną komunikację. Marka DB Netze odzwierciedla wagę infrastruktury i związanych z nią usług dla zrównoważonej sieci transportowej. Ta jednostka grupy odpowiada za rozwój i działanie pełnej gamy usług związanych
z utrzymaniem infrastruktury, w tym przesyłu energii i danych.

Schenker i Railion będą działać wspólnie jako DB Schenker. Marka ta łączy
w sobie doświadczenie w dziedzinie zintegrowanej logistyki i osiągnięcia największego w Europie dostawcy usług przewozowych drogą kolejową. Wszystkie usługi, które świadczył do tej pory Intermodal będą funkcjonować na rynku jako marka DB z dopiskiem „Intermodal”. Oznacza to, iż Intermodal zachowa swą neutralność, z której zalet mogą nadal korzystać operatorzy, spedytorzy i przewoźnicy. Marka DB będzie obejmować w całości również ruch pociągów realizowany dla innych spedytorów.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

P3 wzmacnia zespół w Polsce

24 stycznia 2020

Do polskiego zespołu P3, długoterminowego właściciela i dewelopera europejskich obiektów magazynowych, dołączył Zbigniew Smyczyński, który z początkiem roku objął stanowisko Senior Leasing Managera.

czytaj więcej »


Dobre prognoza dla branży DIY

23 stycznia 2020

Rynek produktów „dom i ogród” w Niemczech, zaopatrywany przez wielu polskich producentów, ma się lepiej niż oczekiwano. BHB, organizacja zrzeszająca firmy z branży DIY z Niemiec, Austrii i Szwajcarii, podniosła ostatnio prognozę sprzedażową za rok 2019 – z 1,5% do 3%.

czytaj więcej »


Zima nie zaskoczy SEGRO

22 stycznia 2020

SEGRO, wiodący deweloper, zarządca i właściciel nowoczesnych powierzchni magazynowych, stawia na inteligentne dachy. Po testowym wdrożeniu w 2017 roku, firma wyposażyła w system czujników dachowych już drugi budynek na terenie SEGRO Logistics Park Warsaw, Nadarzyn.

czytaj więcej »


GEFCO z certyfikatem GDP w Polsce

21 stycznia 2020

Grupa GEFCO otrzymała certyfikat Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej GDP dla transportu drogowego produktów farmaceutycznych w kolejnych dziewięciu krajach, w tym Polsce. Certyfikat został przyznany przez niezależną i akredytowaną jednostkę Bureau Veritas.

czytaj więcej »


Pracownicy Raben po raz szósty tańczą z paletami

20 stycznia 2020

W sobotę 11 stycznia 2020 r. odbył się finał konkursu dla operatorów wózków widłowych Tańczący z Paletami, który został zorganizowany w największym centrum dystrybucyjnym Grupy Raben w Gądkach koło Poznania.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter