Grupa Deutsche Bahn bardziej konkurencyjna

Grupa Deutsche Bahn bardziej konkurencyjna

25 stycznia 2008

DB Bahn, DB Netze, DB Schenker tworzą spójny wizerunek marek , który będzie sprzyjał międzynarodowemu rozwojowi firmy i zwiększa konkurencyjność Grupy.

Deutsche Bahn AG przebudowuje architekturę marki. Od grudnia 2007 r. DB Bahn jest oficjalną marką wszystkich usług związanych z przewozem pasażerów. DB Netze to nowa marka związana z infrastrukturą i usługami, natomiast DB Schenker jest światową marką transportu i logistyki. Nowe marki wspierają strategię międzynarodowej ekspansji grupy i rozbudowy jej sieci oraz kreują jasny, przejrzysty i spójny wizerunek spółki. Wprowadzenie nowych marek jest rezultatem sukcesów firmy w dziedzinie zarządzania marką oraz jej pozycjonowania na rynku w ostatnich latach.

 – Grupa DB jest obecnie liderem na rynku usług przewozu pasażerów i rynku logistycznym. Dzięki nowym markom budujemy silny i spójny wizerunek firmy, który będzie czytelny dla naszych klientów, partnerów i pracowników. Wprowadzenie nowych marek ułatwi 230 tys. naszych pracowników w ponad 150 krajach identyfikację z Grupą DB – wyjaśnia Hartmut Mehdorn, dyrektor generalny Grupy DB AG. – Oczekuje się, że wprowadzenie nowych, silnych marek zwiększy wartość marki Grupy. Struktura organizacyjna Grupy nie ulegnie zmianie.

Marka Grupy to połączenie znanego już znaku DB oraz nazwy „DB: Mobility, Networks, Logistics”. Dzięki podziałowi na odrębne marki wzrośnie znaczenie każdej z nich. Odtąd marka DB Bahn będzie obejmować transport dalekobieżny, regionalny i miejski, jak również komunikację kolejowo-samochodową w systemie Carsharing oraz wynajem rowerów w ramach usługi Call a Bike. W ten sposób podkreśla się ukierunkowanie strategii grupy na zintegrowaną komunikację. Marka DB Netze odzwierciedla wagę infrastruktury i związanych z nią usług dla zrównoważonej sieci transportowej. Ta jednostka grupy odpowiada za rozwój i działanie pełnej gamy usług związanych
z utrzymaniem infrastruktury, w tym przesyłu energii i danych.

Schenker i Railion będą działać wspólnie jako DB Schenker. Marka ta łączy
w sobie doświadczenie w dziedzinie zintegrowanej logistyki i osiągnięcia największego w Europie dostawcy usług przewozowych drogą kolejową. Wszystkie usługi, które świadczył do tej pory Intermodal będą funkcjonować na rynku jako marka DB z dopiskiem „Intermodal”. Oznacza to, iż Intermodal zachowa swą neutralność, z której zalet mogą nadal korzystać operatorzy, spedytorzy i przewoźnicy. Marka DB będzie obejmować w całości również ruch pociągów realizowany dla innych spedytorów.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

Panattoni dla Amazon w Gliwicach – 210 000 mkw. i 4 kondygnacje

5 grudnia 2019

Panattoni Europie wybudował rekordowy pod względem wielkości i funkcjonalności obiekt dla firmy Amazon w Gliwicach. Inwestycja, o powierzchni ponad 210 000 mkw. i 4 kondygnacjach, jest największym budynkiem firmy w kraju i została wyposażona w innowacyjną technologię Amazon Robotics.

czytaj więcej »


GEFCO dla Airbusa – zarządzanie opakowaniami zwrotnymi

4 grudnia 2019

GEFCO, wiodący na świecie dostawca rozwiązań multimodalnych w łańcuchu dostaw, podpisało umowę z Airbusem, światowym liderem branży lotniczej. Celem współpracy jest wsparcie firmy w przejściu na czystszy i bardziej przyjazny dla środowiska łańcuch dostaw.

czytaj więcej »


Euro-net w Prologis Park Janki

3 grudnia 2019

ologis podpisał jedną z największych transakcji pod względem powierzchni zabudowy na europejskim rynku magazynowym w tym roku, ze swoim długoletnim partnerem EURO-net Sp. z o.o., obejmującą ok. 160 000 mkw. w Prologis Park Janki.

czytaj więcej »


Panattoni inwestuje w Lublinie

2 grudnia 2019

Planowany Panattoni Park Lublin III to cztery hale magazynowe klasy A o łącznej powierzchni 53 110 mkw. Ich budowa rozpoczęła się już w październiku br., a wśród pierwszych najemców są znani operatorzy logistyczni. Wynajęli oni łącznie 12 000 mkw.

czytaj więcej »


FM Logistic zaprezentował Ergoskel

29 listopada 2019

FM Logistic, operator logistyczny i dostawca usług kontraktowych, zaprezentował ergoszkielet Ergoskel, który został zaprojektowany tak, by ułatwić pracownikom magazynu podnoszenie paczek i ograniczyć obciążenie fizyczne.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter