Grupa Deutsche Bahn bardziej konkurencyjna

Grupa Deutsche Bahn bardziej konkurencyjna

25 stycznia 2008

DB Bahn, DB Netze, DB Schenker tworzą spójny wizerunek marek , który będzie sprzyjał międzynarodowemu rozwojowi firmy i zwiększa konkurencyjność Grupy.

Deutsche Bahn AG przebudowuje architekturę marki. Od grudnia 2007 r. DB Bahn jest oficjalną marką wszystkich usług związanych z przewozem pasażerów. DB Netze to nowa marka związana z infrastrukturą i usługami, natomiast DB Schenker jest światową marką transportu i logistyki. Nowe marki wspierają strategię międzynarodowej ekspansji grupy i rozbudowy jej sieci oraz kreują jasny, przejrzysty i spójny wizerunek spółki. Wprowadzenie nowych marek jest rezultatem sukcesów firmy w dziedzinie zarządzania marką oraz jej pozycjonowania na rynku w ostatnich latach.

 – Grupa DB jest obecnie liderem na rynku usług przewozu pasażerów i rynku logistycznym. Dzięki nowym markom budujemy silny i spójny wizerunek firmy, który będzie czytelny dla naszych klientów, partnerów i pracowników. Wprowadzenie nowych marek ułatwi 230 tys. naszych pracowników w ponad 150 krajach identyfikację z Grupą DB – wyjaśnia Hartmut Mehdorn, dyrektor generalny Grupy DB AG. – Oczekuje się, że wprowadzenie nowych, silnych marek zwiększy wartość marki Grupy. Struktura organizacyjna Grupy nie ulegnie zmianie.

Marka Grupy to połączenie znanego już znaku DB oraz nazwy „DB: Mobility, Networks, Logistics”. Dzięki podziałowi na odrębne marki wzrośnie znaczenie każdej z nich. Odtąd marka DB Bahn będzie obejmować transport dalekobieżny, regionalny i miejski, jak również komunikację kolejowo-samochodową w systemie Carsharing oraz wynajem rowerów w ramach usługi Call a Bike. W ten sposób podkreśla się ukierunkowanie strategii grupy na zintegrowaną komunikację. Marka DB Netze odzwierciedla wagę infrastruktury i związanych z nią usług dla zrównoważonej sieci transportowej. Ta jednostka grupy odpowiada za rozwój i działanie pełnej gamy usług związanych
z utrzymaniem infrastruktury, w tym przesyłu energii i danych.

Schenker i Railion będą działać wspólnie jako DB Schenker. Marka ta łączy
w sobie doświadczenie w dziedzinie zintegrowanej logistyki i osiągnięcia największego w Europie dostawcy usług przewozowych drogą kolejową. Wszystkie usługi, które świadczył do tej pory Intermodal będą funkcjonować na rynku jako marka DB z dopiskiem „Intermodal”. Oznacza to, iż Intermodal zachowa swą neutralność, z której zalet mogą nadal korzystać operatorzy, spedytorzy i przewoźnicy. Marka DB będzie obejmować w całości również ruch pociągów realizowany dla innych spedytorów.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

DB Schenker: nowy terminal na Lubelszczyźnie

10 sierpnia 2020

DB Schenker przenosi operacje z obiektu w Lublinie do nowoczesnego terminala przeładunkowego, który powstanie w świdnickiej Strefie Aktywności Gospodarczej. Nowy, ekologiczny terminal rozpocznie działalność w IV kwartale 2020 roku.

czytaj więcej »


Adamów – nowy punkt na logistycznej mapie Polski

7 sierpnia 2020

Raben Logistics Polska wraz z klientem – firmą Makro Cash & Carry Polska otworzył kolejny punkt na logistycznej mapie Polski – nowy magazyn w Adamowie pod Warszawą. W obiekcie o powierzchni 33 tys. mkw. zastosowano wiele rozwiązań, które podwyższają nie tylko wydajność procesu, ale i bezpieczeństwo pracowników.

czytaj więcej »


Hillwood buduje cross-dock dla DPD w Szczecinie

6 sierpnia 2020

Hillwood rozpoczął w Szczecinie budowę centrum logistycznego dla firmy DPD Polska. Budynek o powierzchni prawie 5 tys. mkw. powstaje w systemie build to suit (BTS), czyli na zamówienie i według wytycznych klienta. To już trzeci projekt realizowany przez Hillwood dla DPD.

czytaj więcej »


GLS doceniony w globalnym ratingu zrównoważonego rozwoju

5 sierpnia 2020

Już po raz drugi Grupa GLS uzyskała srebrny status w prestiżowym ratingu EcoVadis, uznawanym na całym świecie. Firma uzyskała wysokie wyniki za rozwiązania proekologiczne oraz zaangażowanie w kwestie społeczne. W branży logistycznej GLS znajduje się w ścisłej światowej czołówce.

czytaj więcej »


Firmy szukają magazynów buforowych

4 sierpnia 2020

Na rynku rośnie zainteresowanie magazynami buforowymi i składowaniem tymczasowym. W ten sposób firmy próbują przygotować się na jesienno-zimowe szczyty zakupowe oraz zabezpieczyć na wypadek drugiej fali pandemii, która już raz w tym roku zatrzymała dostawy z Azji i wywołała problemy z zaopatrzeniem.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter