GLS: to był rok inwestycji

17 stycznia 2019

Inwestycje, zaawansowane narzędzia IT, elastyczne rozwiązania dla klientów i rozbudowa infrastruktury bazowej – tak GLS Poland, jeden z najważniejszych operatorów na polskim rynku logistycznym podsumowuje rok. To był jubileuszowy, bo 20 rok obecności firmy w Polsce.

Polski rynek logistyczny był w 2018 roku na wysokiej fali. Przede wszystkim w bardzo szybkim tempie rośnie e-commerce, jednak nie brakuje też wyzwań.

– Polacy coraz chętniej robią zakupy online, co bezpośrednio przekłada się na zapotrzebowanie na usługi kurierskie. Rośnie wolumen przesyłek w tym segmencie, ale szybko zmieniają się i rosną też oczekiwania związane z jakością usług, co wymaga m.in. wdrażania zaawansowanych rozwiązań technologicznych – mówi Tomasz Kroll, dyrektor zarządzający GLS Poland.

Kierunek: elastyczność, personalizacja, rozwiązania IT

W 2018 roku GLS Poland znacznie poszerzył i wzbogacił wachlarz swoich usług, zwłaszcza w obszarze tzw. ostatniej mili. Usługa FlexDeliveryService została uzupełniona o nową funkcjonalność, umożliwiającą pozostawienie paczki bez podpisu we wskazanym przez odbiorcę miejscu. Firma wprowadziła też nową usługę – InfoCourierService – umożliwiającą bezpośredni kontakt telefoniczny kuriera z odbiorcą, w trakcie którego pojawia się możliwość indywidualnego ustalenia szczegółów dostawy. Operator systematycznie rozbudowuje też sieć punktów nadania i odbioru. Obecnie klienci mają do dyspozycji już ponad 1500 takich punktów w całym kraju, a zasięg sieci stale się poszerza.

– Chcemy być najlepszą firmą kurierską, dlatego stale dostosowujemy zestaw i funkcjonalności naszych usług do wymagań współczesnego stylu życia oraz rzeczywistych potrzeb zarówno nadawców, jak i odbiorców. Kluczowym komponentem kompleksowych rozwiązań stają się dziś elastyczność oraz personalizacja usług, wymagające coraz bardziej efektywnej i indywidualnej komunikacji z klientami. W 2019 roku wprowadzimy kolejne usługi dodatkowe oraz funkcjonalności – zapowiada Tomasz Kroll.

GLS stale optymalizuje system dostaw, kładąc nacisk na informatyzację, automatyzację oraz integrację systemów operacyjno-logistycznych.

GLS rozbudowuje bazę

Dla GLS Poland był to również rok znaczących inwestycji w bazową infrastrukturę. Wiosną operator uruchomił swoje największe centrum dystrybucji przesyłek w Polsce, zlokalizowane w Wypędach pod Warszawą, z bardzo dogodnym dostępem do drogi S8 oraz do autostrady A2. Całkowita powierzchnia obiektu wynosi 7,6 tys. mkw., z czego 6,6 tys. mkw. zajmuje hala załadunkowa. Nowoczesne centrum jest w stanie obsłużyć średnio 80 tys. paczek dziennie i jest  wyposażone w nowoczesną infrastrukturę, m.in. do szybkiego sortowania.

– Obiekt dysponuje szeregiem zaawansowanych technologicznie rozwiązań. Co równie istotne, został od podstaw zaprojektowany tak, by dokładnie odpowiadał potrzebom naszej działalności operacyjnej i wysokim wymaganiom dotyczącym jakości – podkreśla Tomasz Kroll, dyrektor zarządzający GLS Poland.

Obiekt został zrealizowany przez Panattoni Europe, lidera rynku powierzchni przemysłowych w Europie, w modelu BTO (build-to-own) i BTS (build-to-suit). Wraz z nim, GLS ma już 36 filii w Polsce. Centralnym punktem przeładunkowym dla przesyłek krajowych i międzynarodowych jest Stryków. Wraz z dwoma sortowniami regionalnymi w Bydgoszczy i we Wrocławiu łączy polską i międzynarodową sieć.

Dodajmy, że w centrum w Wypędach na stałe znajduje się motocykl Tomasza Golloba, na którym zdobył on indywidualne mistrzostwo świata w 2010 roku. Kupując tę maszynę firma kurierska wsparła rehabilitację legendy polskiego sportu. Warto przypomnieć, że od 2017 roku GLS Poland jest Sponsorem Generalnym Żużlowej Reprezentacji Polski i partnerem najważniejszych wydarzeń żużlowych na świecie.

Optymalizacja przesyłek międzynarodowych

Grupa GLS to jeden z liderów jakości w europejskiej logistyce przesyłek. Cała sieć operatora, za pośrednictwem spółek-córek oraz partnerów transportowych, obejmuje 41 krajów w Europie (działa też na terenie USA i Kanady).

– W 2018 roku odnotowaliśmy dalszy, bardzo szybki rozwój segmentu przesyłek międzynarodowych, również dlatego, że polskie sklepy online zaczynają coraz intensywniej działać na zagranicznych rynkach. Sukcesywnie, w ścisłej współpracy z oddziałami GLS w innych krajach, wzbogacamy nasze usługi o komponenty dodatkowo usprawniające międzynarodowy handel online. To jeden z przykładów działań, które podejmujemy po to, by wspierać rozwój e-commerce – mówi Tomasz Kroll.

Np. usługa FlexDeliveryService, z pełnym pakietem funkcjonalności, jest dostępna już w 18 krajach Europy, w tym w Polsce. Współpraca w ramach Grupy umożliwia GLS bardzo skuteczne usprawnianie różnego rodzaju elementów obsługi przesyłek międzynarodowych, w tym spedycji drogowej.

Już 20 lat w Polsce

W tym roku firma świętowała 20-lecie działania na polskim rynku. W tej chwili ma już ponad 11 tys. klientów w Polsce. Flota GLS Poland to 1,7 tys. samochodów kurierskich, z których każdy pokonuje średnio 187 km dziennie podczas jednej trasy, a także 141 pojazdów liniowych. Po dwóch dekadach GLS Poland jest jednym z głównych dostawców usług transportowych w kraju – zarówno dla firm, jak i osób prywatnych.

– Mamy za sobą kolejny rok dynamicznego rozwoju naszej firmy. Regularnie notujemy dwucyfrowy wynik w sprzedaży, co stanowi obecnie najlepszy rezultat w segmencie usług kurierskich w Polsce. To oczywiście powód do satysfakcji, ale inwestycje realizujemy w planie długofalowego rozwoju. Cieszymy się, że już od 20 lat mamy aktywny udział w rozwoju polskiego rynku logistycznego – podsumowuje Tomasz Kroll.

Dodajmy, że w tym roku GLS Poland otrzymał prestiżową nagrodę dla najlepszej firmy logistycznej w kategorii „Ekspresowy serwis krajowy”, w ramach XVII edycji badania Operator Logistyczny Roku. Kluczowi klienci docenili m.in takie usługi jak obsługa finansowa, odbiór dokumentów zwrotnych, pobranie gotówki za towar, płatności on-line, gwarantowana godzina dostawy następnego dnia czy obsługę paczek.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

7R City Flex Łódź I przyciąga najemców

23 sierpnia 2019

Przy ulicy Rokicińskiej w Łodzi trwa budowa czwartego projektu w ramach rozwijanego przez 7R konceptu sieci miejskich magazynów. 7R City Flex Łódź I ma już kolejnego najemcę – firmę Hydro Building Systems Poland. W transakcji klientowi doradzała firma Axi Immo.

czytaj więcej »


DB Schenker dla Nissens Automotive A/S

22 sierpnia 2019

DB Schenker w Polsce, rozwijając współpracę z branżą automotive, otworzył w Poznaniu magazyn części zamiennych dla swojego nowego klienta firmy Nissens.

czytaj więcej »


Bydgoszcz rośnie w magazyny

21 sierpnia 2019

Panattoni Europe tworzy kolejny park logistyczny w regionie kujawsko-pomorskim – Panattoni Park Bydgoszcz II. Inwestycja o powierzchni użytkowej ponad 40 000 m kw. położona jest zaledwie 3 km od obwodnicy miasta, od którego centrum dzieli ją 5,3 km. Budowa nowego parku rozpocznie się we wrześniu, zaś pierwszy najemcy będą mogli się do niej wprowadzić w I kwartale 2020 r.

czytaj więcej »


Nowy oddział Dachser na północy Niemiec

20 sierpnia 2019

Dachser rozpoczyna budowę nowego oddziału w Neumünster w Szlezwiku-Holsztynie, najbardziej wysuniętym na północ kraju związkowym Niemiec. Powstanie tam terminal przeładunkowy dla towarów przemysłowych i żywności. Warta 17,4 mln euro inwestycja ma zostać sfinalizowana w trzecim kwartale 2020 r.

czytaj więcej »


Łańcuch dostaw dla e-commerce

19 sierpnia 2019

Firma DHL Supply Chain opublikowała raport na temat ewolucji łańcuchów dostaw dla e‑commerce. Badanie pokazało, że mimo posiadania świadomości kluczowego znaczenia handlu elektronicznego dla zatrzymywania i zadowolenia klientów, większości firm nie udało się w pełni wdrożyć strategii e-commerce.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter