GLS Poland: kolejne kraje w elastycznej sieci

14 marca 2019

Teraz również Włosi, Portugalczycy i Finowie wygodniej odbiorą paczki z Polski. GLS Poland reaguje na szybki rozwój polskiego e-commerce na rynku międzynarodowym. Wprowadza kolejne usługi i funkcjonalności ułatwiające sklepom dotarcie do klientów w innych krajach.

Powiedzieć, że handel online nie zna granic, byłoby może jeszcze przesadą, ale transgraniczny rynek w błyskawicznym tempie kwitnie w całej Europie. Polskie sklepy online, zarówno duże, jak i te mniejsze, również z powodzeniem zdobywają klientów i coraz mocniejszą pozycję na zagranicznych rynkach. Pokazują to raporty i badania, wymiernie widać to również po wynikach operatorów logistycznych.
– Co roku liczba paczek eksportowych z Polski znacząco rośnie. Najwięcej z nich wysyłamy do Niemiec, coraz większy jest też wolumen paczek do krajów Europy Środkowo-Wschodniej, ważnym rynkiem jest tu m.in. Rumunia. Obserwujemy jednak, że rośnie liczba przesyłek właściwie do wszystkich krajów Unii Europejskiej – mówi Tomasz Kroll, dyrektor zarządzający GLS Poland.
Polskie e-sklepy konkurują na zagranicznych rynkach dobrym stosunkiem jakości do ceny, oferują również coraz lepszy serwis konsumencki. Mniejszym firmom dotarcie do klientów zagranicą ułatwiają też duże platformy transakcyjne. Każdy rynek ma swoją specyfikę, jednak bazowe oczekiwania odbiorców wszędzie są podobne. W przypadku sprzedaży online integralnym elementem oferty są metoda płatności, bezpieczeństwo danych osobowych, jak również kwestie ściśle logistyczne, w tym czas i sposób wysyłki oraz dostawy. Klienci w każdym kraju oczekują, że paczka dotrze do nich szybko i niezawodnie, ale okazuje się, że kluczowe znaczenie zyskuje dziś również elastyczność usługi kurierskiej.
– W praktyce oznacza to, że odbiorca zyskuje do wyboru coraz więcej opcji, przede wszystkim związanych z dostarczeniem paczki na ostatniej mili. Musi więc mieć do dyspozycji jeszcze lepszy i bardziej spersonalizowany kontakt z kurierem – dodaje Tomasz Kroll.
GLS Poland kilka lat temu wprowadził dodatkową usługę FlexDeliveryService. Polega na tym, że odbiorcy paczek mogą aktywnie uczestniczyć w realizacji doręczenia i korzystać z szeregu opcji jak m.in. zmiana daty dostawy, doręczenie na nowy adres, odbiór własny w oddziale lub w punkcie ParcelShop, pozostawienie paczki we wskazanym przez odbiorcę miejscu, również bez podpisu na terenie adresu doręczenia.
Usługa FlexDeliveryService jest dostępna dla paczek wysyłanych z Polski już do 20 krajów, w tym do Austrii, Belgii, Bułgarii, Chorwacji, Czech, Danii, Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Grecji, Węgier, Luksemburga, Holandii, Rumunii, Słowacji, Słowenii, Hiszpanii oraz, od kilku dni, również do Portugalii, Włoch i Finlandii. – Nie wszystkie opcje dostępne są w każdym kraju, zależy to od specyfiki rynku, możliwości operacyjnych i uwarunkowań prawnych. Jednak stale poszerzamy zakres funkcjonalności tej oraz innych usług – podkreśla Tomasz Kroll.
– Powiem obrazowo: dzięki rozwiązaniom takim jak wymienione, klientom z zagranicy jest jeszcze bliżej do internetowego sklepu w Polsce. Sukcesywnie wprowadzamy usługi i funkcjonalności wspierające rozwój e-commerce. Przyjazne dla odbiorców rozwiązania logistyczne są jak wiatr w żagle dla transgranicznego handlu online – podsumowuje Tomasz Kroll.
Dodajmy, że sieć GLS obejmuje 41 krajów w Europie, a firma jest jednym z największych operatorów logistycznych w Europie.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

Centrum dystrybucji Pilsner Urquell w Prologis Park Pilsen II

20 maja 2019

Do grona klientów Prologis dołączył właśnie Plzensky Prazdrojm, największy czeski producent i eksporter piwa. Nowy park Prologis w Pilźnie będzie centrum dystrybucji Pilsner Urquell – najpopularniejszego piwa na świecie.

czytaj więcej »


Raben zwiększa udziały we Włoszech

17 maja 2019

Na mocy porozumienia, w sprawie zacieśnienia współpracy pomiędzy Grupą Raben a firmą Sittam, w lipcu 2019 r. Grupa zwiększy swój udział w spółce Sittam Srl do 51%, stając się tym samym większościowym udziałowcem lidera włoskiego rynku międzynarodowego transportu drobnicowego.

czytaj więcej »


Gigakompleks Panattoni zbliża się do półmetka

16 maja 2019

Panattoni Europe, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, konsekwentnie realizuje największy w Europie kompleks logistyczny – Central European Logistics Hub o planowanej powierzchni 600 000 m kw.

czytaj więcej »


LPP z magazynem dla e-commerce na Słowacji

15 maja 2019

LPP SA, największy polski producent odzieży w Europie Środkowej i Wschodniej (właściciel marek Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay) w ramach swojej strategii rozwoju na najbliższe lata wynajął 25 400 m2 powierzchni przemysłowej od PNK Group na terenie PNK Park Sereď na Słowacji.

czytaj więcej »


7R rozwija skrzydła w Dolinie Lotniczej

14 maja 2019

Ruszyła budowa 7R Park Rzeszów, parku magazynowego zlokalizowanego w bezpośrednim sąsiedztwie Specjalnych Stref Ekonomicznych oraz tzw. Doliny Lotniczej – największego klastra przemysłowego w Polsce.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter