GLS oceniony przez klientów i pracowników

2 września 2020

GLS Poland, jako jedyna polska firma z branży KEP, uzyskała certyfikat Great Place to Work. Pracę w firmie mogli ocenić wszyscy chętni pracownicy, ze stażem pracy powyżej 6 miesięcy. GLS zdobył również godło Firmy Przyjaznej Klientowi.
Great Place to Work jest badaniem niezależnym i anonimowym, te same standardy i pytania obowiązują na całym świecie (certyfikat Great Place to Work funkcjonuje w kilkudziesięciu krajach). W przypadku GLS Poland w badaniu wzięli udział m.in. pracownicy magazynowi, spedytorzy, handlowcy, specjaliści ds. obsługi klienta, a także zatrudnieni we wszystkich innych działach wspierających biznes jak IT, HR czy księgowość. W większości były to osoby ze stanowisk niekierowniczych, najczęściej pracujący w firmie od 2 do 15 lat. – Pracownicy dobrze oceniają decyzje podejmowane przez menedżerów oraz sposób prowadzenia firmy. Doceniają, że darzy się ich zaufaniem, podkreślają też koleżeństwo i przyjazną atmosferę oraz fakt, że firma zapewnia bezpieczne warunki pracy. Duże znaczenie dla nich ma również możliwość tworzenia nowych rozwiązań. Natomiast widzimy, że nasz system benefitów, choć rozbudowany, powinien być bardziej zindywidualizowany – mówi Ewelina Simińska, specjalista ds. employer brandingu i komunikacji wewnętrznej/HR GLS Poland.
W sumie 64% pracowników GLS Poland uznaje, że firma jest świetnym miejscem do pracy (dla porównania: średnia ogólnopolska to 43%). Wynik ten oznacza, że GLS uzyskał certyfikat Great Place to Work 2019.

Dlaczego firma kurierska zdecydowała się wziąć udział w tym badaniu?
– Pracodawca, który chce rozwijać kompetencje ludzi i w nich inwestować, powinien wiedzieć, co naprawdę myślą. Badanie daje wiarygodny obraz poziomu zadowolenia pracowników, a przez to wartościowy materiał do pogłębionej analizy. Zależy nam na tym, by GLS był jak najlepszym miejscem pracy – mówi Ewelina Simińska.
Podaje też przykłady działań z różnych obszarów, podejmowanych przez firmę z myślą o pracownikach. Tylko w ubiegłym roku GLS zorganizował 106 szkoleń wewnętrznych lub zewnętrznych, trwających łącznie ponad 6,5 tys. godzin. Zapewnia również pakiet relokacyjny dla zatrudnionych, którzy zmieniają miejsce zamieszkania ze względu na zmianę stanowiska. Firma dba też o sprawy na pozór marginalne, ale wpływające na warunki pracy. Przykładowo przed okresem jesienno-zimowym przekazała 400 termosów dla pracowników magazynowych (z hasłem „Trzymaj się ciepło”).

Co mówią klienci firmy kurierskiej?
GLS Poland zdobył również godło Firmy Przyjaznej Klientowi 2019. W programie są brane pod uwagę rzeczywiste doświadczenia klientów. W niezależnym badaniu oceniają oni przede wszystkim kontakt i współpracę z firmą, poziom ogólnego zadowolenia z jej usług i produktów, a także prawdopodobieństwo, że polecą ją innym osobom. Jak wypadł GLS Poland? W najnowszej edycji badania w każdym z obszarów firma kurierska uzyskała oceny na poziomie przynajmniej 87%, a indeks całego badania dla GLS (uśredniony wynik) wyniósł 88%.
Klienci najwyżej ocenili uprzejmość, rzetelność i kompetencje pracowników firmy, a dodatkowo wysoką kulturę pracy kurierów. – Cieszy nas fakt, że klienci GLS tak dobrze postrzegają kulturę pracy kurierów, ponieważ to z nimi najczęściej mają kontakt. Bardzo istotna z punktu widzenia strategii rozwoju jest informacja, że wysokie oceny zyskała także struktura naszej oferty – dodaje Małgorzata Markowska, marketing manager w GLS Poland.
Osoby, które są skłonne rekomendować GLS Poland innym, podkreślają, że atutami firmy są szybkość i terminowość dostarczania lub odbierania przesyłek. – Rozwijamy się dynamicznie. Systematycznie rozbudowujemy infrastrukturę bazową, wdrażamy narzędzia IT oraz poszerzamy wachlarz usług. Jednak zdajemy sobie sprawę z tego, że w branży KEP trzeba też inwestować w ludzi, ponieważ to od ich profesjonalizmu i zaangażowania zależy ostatecznie jakość naszych usług. Wyniki różnego rodzaju badań, czy to zadowolenia naszych pracowników, czy klientów, pokazują, że idziemy w dobrym kierunku – podsumowuje Małgorzata Markowska.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

Pierwszy projekt GLP w Polsce będzie gotowy jesienią (VIDEO)

28 września 2020

Pierwsze centrum logistyczne budowane przez GLP w Polsce powstaje zaledwie kilka minut jazdy od południowych granic Warszawy, w pobliżu centrum handlowego w Jankach. Inwestycja jest realizowana w najwyższym standardzie dostępnym na polskim rynku. Łącznie oferuje 32 000 mkw. powierzchni magazynowej wraz z wygodnym zapleczem biurowym.

czytaj więcej »


MŚP oglądają każdą złotówkę

25 września 2020

Pomimo kryzysu, co ósmy przedsiębiorca w najbliższym czasie planuje nowe inwestycje. 60% z nich zamierza kupić maszyny i sprzęt, prawie ¼ chce przeznaczyć dodatkowe środki na cyfryzację. Największym zainteresowaniem cieszą się inwestycje budowlane i remontowe. Równocześnie rośnie grupa firm, które odkładają w czasie przyszłe nakłady finansowe. Tak wynika z 3. edycji badania „KoronaBilans MŚP” przygotowanego na zlecenie Krajowego Rejestru Długów.

czytaj więcej »


24 września 2020

Grupa Transporeon poszerza swoją ofertę o cyfrowe audytowanie faktur za transport, dzięki przejęciu ControlPay. W rezultacie firma może zapewnić swoim klientom kompleksową obsługę zleceń transportowych – począwszy od ich pozyskiwania aż po zautomatyzowane rozliczenie i analizę płatności. Przedsiębiorstwo rozwija też swoją działalność w Europie Wschodniej – niedawno otworzył swoje pierwsze biuro na Ukrainie.

czytaj więcej »


Rozbudowa Panattoni Park Tychy

23 września 2020

Panattoni rozbudowuje Panattoni Park Tychy m.in. na potrzeby ekspansji firmy Regesta. Operator logistyczny zwiększy zajmowaną powierzchnię niemal trzykrotnie, z dotychczasowych 6500 mkw. do 17 200 mkw. Realizacja kolejnego etapu kompleksu zakończy się w lutym 2021 roku, a Regesta skorzysta z nowej powierzchni w marcu. Panattoni Park Tychy po rozbudowie osiągnie powierzchnię 52 934 mkw.

czytaj więcej »


FM Logistic Centralna Europa rozpoczyna współpracę z Grohe

21 września 2020

8 września 2020 r. w magazynie FM Health zlokalizowanym w Błoniu koło Warszawy należącym do FM Logistic CE oficjalnie zainaugurowano rozpoczęcie operacji logistycznych dla znanego niemieckiego producenta armatury sanitarnej, firmy Grohe. Jest to realizacja długoterminowej umowy zawartej między przedsiębiorstwami jeszcze w grudniu ubiegłego roku.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter