Franzosini zamawia naczepy przystosowane do załadunku kolejowego

29 grudnia 2017

Szwajcarska firma spedycyjna SA Luciano Franzosini, z siedzibą w Chiasso, kanton Tessyn, stawia na nowe naczepy kolejowe Kögel Cargo Rail. Założona w 1929 roku, dziś realizuje już ponad 70 000 przewozów rocznie. Zalicza się tym samym do najważniejszych spedytorów w kantonie Tessyn i 50 największych przedsiębiorstw z tej branży w Szwajcarii. Wraz z zakupem nowych naczep firmy Kögel z możliwością załadunku kolejowego firma Franzosini nie tylko odświeża swoją flotę, ale też znacznie przyczynia się do ochrony środowiska. Dzięki połączeniu dwóch rodzajów transportu — drogowego i kolejowego — firma spedycyjna zręcznie wykorzystuje zalety ekologiczne i ekonomiczne obu systemów i tworzy cenną synergię dla swoich klientów.Ramy w nadwoziach przystosowanych do transportu multimodalnego zostały dodatkowo wzmocnione. Zintegrowane w ramie krawędzie do chwytaków, zabezpieczenie plandeki przed chwytakami oraz specjalne osie w wersji Rail sprawiają, że naczepy Cargo Rail idealnie sprawdzają się przy załadunku kolejowym, jednocześnie są przystosowane do elastycznego załadunku na najpopularniejsze wagony kieszeniowe c, d, e, f, g i h. Oczywiście, naczepy są certyfikowane zgodnie z normą DIN EN 12642 kod XL, co pozwala na ich załadunek na szybkobieżne pociągi towarowe rozwijające prędkość do 140 km/h. Standardowa, zintegrowana plandeka dachowa Kögel dodatkowo ułatwia manipulację ładunkami przy otwartym dachu. Dzięki zastosowaniu pasów zintegrowanych z plandeką dachową, luźno zwisające pasy transportowe należą już do przeszłości. Tym samym wyeliminowana została możliwość zahaczenia pasów o ładunek.

Indywidualne wyposażenie dla firmy Franzosini

Poza wspomnianymi elementami indywidualnego wyposażenia firma Franzosini zdecydowała się także na opcjonalne akcesoria. Mechaniczno-hydrauliczny podnoszony dach zwiększa boczną i tylną wysokość załadunkową do ponad trzech metrów. Dzięki temu załadunek i rozładunek są jeszcze łatwiejsze. Nad wspornikiem końcowym ramy przymocowany jest najazd z blachy ryflowanej o długości 720 mm. W celu zapewnienia ochrony wewnętrznej strony ściany przedniej przed uszkodzeniami w codziennej eksploatacji zastosowano ocynkowaną płytę stalową o grubości 2 mm i wysokości 2500 mm. Tylna część pojazdu wyposażona została we wzmocnione, stalowe odbojniki, gwarantujące lepszą ochronę przed uderzeniami. Całość wyposażenia ochronnego uzupełnia ośmiomilimetrowy kątownik ze stali przechodzący przez całą szerokość, jak również zabezpieczenie zamków umiejscowione na końcu ramy. Pozostałe elementy wyposażenia specjalnego obejmują gaśnicę, skrzynkę narzędziową, licznik kilometrów, urządzenie do podnoszenia osi i wiele innych. W naczepach Kögel Cargo Rail całą ramę pojazdu chroni przed korozją technologia nanoceramiczna oraz powłoka KTL pokryta następnie warstwą lakieru UV.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

Cross-dock dla JAS-FBG w SEGRO Business Park Łódź

22 października 2018

Na terenie SEGRO Business Park Łódź powstaje dla firmy logistycznej JAS-FBG S.A. magazyn w systemie cross-dock, o łącznej powierzchni 6600 m2. W procesie negocjacji i przygotowania strategii najmu, JAS-FBG reprezentowali eksperci z Maxon Nieruchomości.

czytaj więcej »


Panattoni Europe wybuduje fabrykę zmywarek BSH w Łodzi

19 października 2018

Przedstawiciele Panattoni Europe wmurowali kamień węgielny pod budowę fabryki zmywarek BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, dedykowanej Przemysłowi 4.0. Inwestycja o powierzchni blisko 58 500 m kw. powstaje w Łodzi, w sąsiedztwie Central European Logistics Hub.

czytaj więcej »


Trwa budowa centrum logistycznego Mercedes-Benz

18 października 2018

Fabryka silników Mercedes-Benz w Jaworze nie jest jedyną inwestycją Daimler AG w Polsce. Równocześnie trwają też prace nad rozbudową centrum logistycznego Mercedes-Benz „LC Warszawa” zlokalizowanego w Ołtarzewie pod Warszawą.

czytaj więcej »


Dwucyfrowy wzrost w Dachser Stryków

17 października 2018

Dachser rozwija swój oddział w centralnej Polsce. Liczba przesyłek obsłużonych przez Dachser w podłódzkim Strykowie wzrosła w pierwszym półroczu tego roku o 16% w porównaniu z takim samym okresem 2017 r., a ich tonaż zwiększył się o ponad 14%.

czytaj więcej »


Rohlig Suus Logistics będzie obsługiwał magazyn centralny Whirlpool

16 października 2018

Polski operator logistyczny, Rohlig Suus Logistics, wygrał przetarg na obsługę centralnego magazynu marki Whirlpool w Polsce. 3-letni kontrakt obejmuje obsługę magazynu o powierzchni 23 tys. mkw. w Piotrkowie Trybunalskim.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter