Franzosini zamawia naczepy przystosowane do załadunku kolejowego

29 grudnia 2017

Szwajcarska firma spedycyjna SA Luciano Franzosini, z siedzibą w Chiasso, kanton Tessyn, stawia na nowe naczepy kolejowe Kögel Cargo Rail. Założona w 1929 roku, dziś realizuje już ponad 70 000 przewozów rocznie. Zalicza się tym samym do najważniejszych spedytorów w kantonie Tessyn i 50 największych przedsiębiorstw z tej branży w Szwajcarii. Wraz z zakupem nowych naczep firmy Kögel z możliwością załadunku kolejowego firma Franzosini nie tylko odświeża swoją flotę, ale też znacznie przyczynia się do ochrony środowiska. Dzięki połączeniu dwóch rodzajów transportu — drogowego i kolejowego — firma spedycyjna zręcznie wykorzystuje zalety ekologiczne i ekonomiczne obu systemów i tworzy cenną synergię dla swoich klientów.Ramy w nadwoziach przystosowanych do transportu multimodalnego zostały dodatkowo wzmocnione. Zintegrowane w ramie krawędzie do chwytaków, zabezpieczenie plandeki przed chwytakami oraz specjalne osie w wersji Rail sprawiają, że naczepy Cargo Rail idealnie sprawdzają się przy załadunku kolejowym, jednocześnie są przystosowane do elastycznego załadunku na najpopularniejsze wagony kieszeniowe c, d, e, f, g i h. Oczywiście, naczepy są certyfikowane zgodnie z normą DIN EN 12642 kod XL, co pozwala na ich załadunek na szybkobieżne pociągi towarowe rozwijające prędkość do 140 km/h. Standardowa, zintegrowana plandeka dachowa Kögel dodatkowo ułatwia manipulację ładunkami przy otwartym dachu. Dzięki zastosowaniu pasów zintegrowanych z plandeką dachową, luźno zwisające pasy transportowe należą już do przeszłości. Tym samym wyeliminowana została możliwość zahaczenia pasów o ładunek.

Indywidualne wyposażenie dla firmy Franzosini

Poza wspomnianymi elementami indywidualnego wyposażenia firma Franzosini zdecydowała się także na opcjonalne akcesoria. Mechaniczno-hydrauliczny podnoszony dach zwiększa boczną i tylną wysokość załadunkową do ponad trzech metrów. Dzięki temu załadunek i rozładunek są jeszcze łatwiejsze. Nad wspornikiem końcowym ramy przymocowany jest najazd z blachy ryflowanej o długości 720 mm. W celu zapewnienia ochrony wewnętrznej strony ściany przedniej przed uszkodzeniami w codziennej eksploatacji zastosowano ocynkowaną płytę stalową o grubości 2 mm i wysokości 2500 mm. Tylna część pojazdu wyposażona została we wzmocnione, stalowe odbojniki, gwarantujące lepszą ochronę przed uderzeniami. Całość wyposażenia ochronnego uzupełnia ośmiomilimetrowy kątownik ze stali przechodzący przez całą szerokość, jak również zabezpieczenie zamków umiejscowione na końcu ramy. Pozostałe elementy wyposażenia specjalnego obejmują gaśnicę, skrzynkę narzędziową, licznik kilometrów, urządzenie do podnoszenia osi i wiele innych. W naczepach Kögel Cargo Rail całą ramę pojazdu chroni przed korozją technologia nanoceramiczna oraz powłoka KTL pokryta następnie warstwą lakieru UV.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

Walka o finał Global Challenge SCM

25 kwietnia 2018

W ostatnim tygodniu kwietnia rozpoczął się drugi etap zawodów Global Challenge SCM – The Fresh Connection 2018, czyli Global Challenge Rounds. Jego stawka jest bardzo wysoka, bowiem drużyny z jednego kraju rywalizują między sobą o udział w światowym finale. Zwycięzca może być tylko jeden.

czytaj więcej »


Koniec budowy centrum logistycznego Zalando w Głuchowie

24 kwietnia 2018

Polski rynek e-commerce rozwija się niezwykle dynamicznie. Obecnie jego wartość wynosi aż 40 mld złotych[1]. Znakomitą kondycję handlu online widać m.in. w branży modowej na przykładzie Zalando.

czytaj więcej »


Są fabryki, będzie centrum logistyczne

23 kwietnia 2018

Firma BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego rozpoczęła budowę nowego Centrum Logistyczne we Wrocławiu. To kolejna ważna inwestycja Grupy BSH przy ulicy Żmigrodzkiej 143. 

czytaj więcej »


Dachser chwyta wiatr w żagle

23 kwietnia 2018

W 2017 r. Dachser po raz pierwszy osiągnął przychód przekraczający 6 mld euro. Globalny operator logistyczny zwiększył swoje skonsolidowane przychody brutto o 7,2% do poziomu 6,12 mld euro.

czytaj więcej »


DHL rozszerza działalność e-commerce

20 kwietnia 2018

Globalna nowa platforma informatyczna DHL umożliwi zarządzanie zamówieniami na całym świecie. Nowe centra realizacji znajdują się w Wielkiej Brytanii, obu Amerykach i krajach Azji Południowo-Wschodniej.

czytaj więcej »


Newsletter