Franzosini zamawia naczepy przystosowane do załadunku kolejowego

29 grudnia 2017

Szwajcarska firma spedycyjna SA Luciano Franzosini, z siedzibą w Chiasso, kanton Tessyn, stawia na nowe naczepy kolejowe Kögel Cargo Rail. Założona w 1929 roku, dziś realizuje już ponad 70 000 przewozów rocznie. Zalicza się tym samym do najważniejszych spedytorów w kantonie Tessyn i 50 największych przedsiębiorstw z tej branży w Szwajcarii. Wraz z zakupem nowych naczep firmy Kögel z możliwością załadunku kolejowego firma Franzosini nie tylko odświeża swoją flotę, ale też znacznie przyczynia się do ochrony środowiska. Dzięki połączeniu dwóch rodzajów transportu — drogowego i kolejowego — firma spedycyjna zręcznie wykorzystuje zalety ekologiczne i ekonomiczne obu systemów i tworzy cenną synergię dla swoich klientów.Ramy w nadwoziach przystosowanych do transportu multimodalnego zostały dodatkowo wzmocnione. Zintegrowane w ramie krawędzie do chwytaków, zabezpieczenie plandeki przed chwytakami oraz specjalne osie w wersji Rail sprawiają, że naczepy Cargo Rail idealnie sprawdzają się przy załadunku kolejowym, jednocześnie są przystosowane do elastycznego załadunku na najpopularniejsze wagony kieszeniowe c, d, e, f, g i h. Oczywiście, naczepy są certyfikowane zgodnie z normą DIN EN 12642 kod XL, co pozwala na ich załadunek na szybkobieżne pociągi towarowe rozwijające prędkość do 140 km/h. Standardowa, zintegrowana plandeka dachowa Kögel dodatkowo ułatwia manipulację ładunkami przy otwartym dachu. Dzięki zastosowaniu pasów zintegrowanych z plandeką dachową, luźno zwisające pasy transportowe należą już do przeszłości. Tym samym wyeliminowana została możliwość zahaczenia pasów o ładunek.

Indywidualne wyposażenie dla firmy Franzosini

Poza wspomnianymi elementami indywidualnego wyposażenia firma Franzosini zdecydowała się także na opcjonalne akcesoria. Mechaniczno-hydrauliczny podnoszony dach zwiększa boczną i tylną wysokość załadunkową do ponad trzech metrów. Dzięki temu załadunek i rozładunek są jeszcze łatwiejsze. Nad wspornikiem końcowym ramy przymocowany jest najazd z blachy ryflowanej o długości 720 mm. W celu zapewnienia ochrony wewnętrznej strony ściany przedniej przed uszkodzeniami w codziennej eksploatacji zastosowano ocynkowaną płytę stalową o grubości 2 mm i wysokości 2500 mm. Tylna część pojazdu wyposażona została we wzmocnione, stalowe odbojniki, gwarantujące lepszą ochronę przed uderzeniami. Całość wyposażenia ochronnego uzupełnia ośmiomilimetrowy kątownik ze stali przechodzący przez całą szerokość, jak również zabezpieczenie zamków umiejscowione na końcu ramy. Pozostałe elementy wyposażenia specjalnego obejmują gaśnicę, skrzynkę narzędziową, licznik kilometrów, urządzenie do podnoszenia osi i wiele innych. W naczepach Kögel Cargo Rail całą ramę pojazdu chroni przed korozją technologia nanoceramiczna oraz powłoka KTL pokryta następnie warstwą lakieru UV.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

Kolacja z Mistrzami

19 stycznia 2018

Nieczęsto ma się okazję usiąść przy jednym stole z mistrzami Polski. My mieliśmy to szczęście niedługo po zakończeniu finałów Global Challenge – The Fresh Connection 2017, które odbyły się w Lizbonie. Mistrzowie Polski, czyli drużyna Bell PPHU w składzie: Bartosz Woliński, Piotr Kosakowski, Krzysztof Świaniewicz, Paweł Grabowski oraz Marcin Kąkol (który w światowym finale zastąpił Piotra Kosakowskiego) wywalczyła wówczas trzecie miejsce.

czytaj więcej »


Nowe Centrum Dystrybucji do Klienta IKEA

18 stycznia 2018

IKEA otworzyła nowe Centrum Dystrybucji do Klienta (CDC) w Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego. Poprowadzi je FM Logistic, które zarządza Centrum Dystrybucji IKEA już od 2001 roku. W tym celu firma zatrudniła już pierwszych pracowników. W najbliższych miesiącach planowana jest rekrutacja kolejnych osób.

czytaj więcej »


Toyota e-Pallete dla logistyki przyszłości

17 stycznia 2018

Podczas targów CES w Las Vegas Toyota pokazała na nowy pojazd e-Palette Concept Vehicle – autonomiczny pojazd koncepcyjny z silnikiem elektrycznym, dający bardzo duże możliwości dopasowania wnętrza do różnych potrzeb, w tym m.in. dowozu zamówionych przez internet towarów.

czytaj więcej »


Ekol Logistics w Szwecji

16 stycznia 2018

Ekol Logistics, realizując strategię budowania pozycji kluczowego dostawcy rozwiązań intermodalnych w oparciu o własne zasoby, w styczniu 2018 roku uruchomił operacje na terenie Szwecji. Nowa spółka firmy to Ekol Nordics. Szwecja jest szesnastym krajem, w którym Ekol prowadzi swój oddział.

czytaj więcej »


Dachser dołącza do organizacji branży chemicznej

15 stycznia 2018

Dachser, jeden z wiodących operatorów logistycznych, dołączył do grona członków Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego. Nawiązana z organizacją reprezentującą branżę chemiczną współpraca jest kolejnym etapem w rozwoju dywizji Dachser Chem-Logistics.

czytaj więcej »


Newsletter