ETA – od stycznia w Grupie Raben

11 stycznia 2019

Czas jest w branży logistycznej na wagę złota, a informacja o czasie dostarczenia przesyłki staje się bezcenna. Grupa Raben z początkiem stycznia udostępniła dla swoich klientów narzędzie pozwalające na śledzenie przesyłki w czasie rzeczywistym.
– Dzięki codziennej komunikacji z klientami oraz odbiorcami przesyłek, wiemy jak ważna jest uczciwa, rzetelna i prosta informacja o czasie dostawy przesyłki. Nie mówimy, że korki na drodze czy zdarzenia losowe się nie zdarzają. Nie da się zaczarować rzeczywistości. My chcemy dostarczyć naszym klientom rzetelną informację, aby mogli mieć lepszą kontrolę nad własnymi operacjami – mówi Marcin Sobczyński, Head of Group Marketing, Grupa Raben.

Pojęcie ETA (estimated time of arrival) oznacza szacunkowy czas dostawy, w którym dany środek transportu dotrze do miejsca docelowego. Grupa Raben opracowała innowacyjny system monitorowania przesyłek oparty o parametr ETA. Wykorzystuje on informacje o bieżącym położeniu kierowcy na podstawie lokalizacji GPS podawanej przez urządzenie mobilne.

– Dysponując pozycją GPS przekazywaną do systemów informatycznych Grupy Raben co 5 minut, jesteśmy w stanie wyliczyć z dużą dokładnością przewidywany czas przybycia przesyłki do odbiorcy. Pracujemy z danymi o położeniu przesyłek w czasie rzeczywistym, a to znacząco zwiększa dokładność kalkulacji oraz jakości finalnej informacji. Dodatkowo wszelkie bieżące sytuacje drogowe są brane pod uwagę i dzięki temu mamy możliwość bieżącej aktualizacji estymowanego czasu dostawy – wyjaśnia Bartosz Kolasiński, Project Manager, Grupa Raben.

Klienci Grupy Raben mogą monitorować czas dostawy przesyłki w czasie rzeczywistym na platformie myRaben.com. W przypadku wystąpienia sytuacji mogących wpłynąć na zmianę czasu dostawy (wcześniejszy/późniejszy niż pierwotnie wyliczony), wynikających np. z sytuacji na drogach czy wypadków, system automatycznie aktualizuje szacowany czas dostawy i przesyła aktualizacje do platformy myRaben.com. Jednocześnie, klient w momencie składania zlecenia przewozu ma możliwość aktywacji powiadomień elektronicznych o przewidywanym czasem dostawy, wysyłanych pocztą elektroniczną na wskazane przez niego adresy e-mail.

Obecnie standardem w branży jest system awizacji dostaw bazujący na historycznych danych statystycznych. Ogranicza to możliwość określenia czasu dostawy do szacowanego, który w przypadku wystąpienia opóźnień staje się nieaktualny. ETA pozwala Grupie Raben przewyższać standardy, ponieważ jest to dostęp do aktualnych, bieżących informacji o estymowanym czasie dostawy przesyłki. Dzięki temu rozwiązaniu klienci mogą w czasie rzeczywistym optymalnie planować i w efektywny sposób gospodarować zasobami po swojej stronie, w całym procesie logistycznym.

Nowe informatyczne rozwiązanie opracowane przez Grupę Raben wraz z liderami rynku telematycznego (TIS Gmbh i PTV) umożliwia bieżące monitorowanie lokalizacji aut i przesyłek znajdujących się w obrębie powierzchni ładunkowej samochodów.

– Dzięki pozyskanej informacji o położeniu urządzenia mobilnego mamy możliwość kalkulacji parametru ETA, pozwalającego na wskazanie z dużą dokładnością czasu dostawy. Każde mobilne urządzenie kierowcy komunikuje się za pomocą usług GSM z aplikacjami Grupy Raben w 5-minutowym interwale czasowym. Zdobyta informacja o lokalizacji kierowcy przetwarzana jest przez specjalistyczne algorytmy obliczające czas dostawy przesyłek załadowanych w oddziale dostawy Grupy Raben na samochód dystrybucyjny – mówi Bartosz Kolasiński.

Wystarczy, że kierowca posiada urządzenie mobilne, aby klient, otrzymał wiarygodne i precyzyjne informacje o czasie dostawy swojej przesyłki. Nie musi przy tym pamiętać o specjalistycznych opakowaniach, etykietach RFID, by cieszyć się z dostępności informacji.

Urządzenia mobilne, w które docelowo wyposażony będzie każdy, na stałe współpracujący z Grupą Raben kierowca, wspierają ich także w codziennej pracy. Terminale służą do nawigacji, komunikacji wewnętrznej kierowcy z dyspozytorem transportu, a także obsługi dodatkowych aplikacji, służących do efektywnej pracy. Dzięki temu, kierowca jest cały czas w kontakcie z firmą.

Grupa Raben zaimplementowała rozwiązanie ETA w 11 krajach, w których operuje.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

FM Fresh z certyfikatem IFS Logistics

25 marca 2019

Platforma logistyczna FM Fresh w Mszczonowie ponownie uzyskała certyfikat IFS Logistics (wersja 2.2 grudzień 2017) potwierdzający wysokie standardy w zakresie magazynowania i transportu żywności. Uzyskana podczas audytu ocena to aż 99,45%.

czytaj więcej »


CHEP i Nestlé Waters optymalizują łańcuch dostaw

22 marca 2019

Gospodarka obiegu zamkniętego, usprawnianie procesów, oszczędności kosztowe są niezbędne dla zrównoważonego łańcucha dostaw. W odpowiedzi na wyzwania rynku związane z optymalizowaniem zasobów CHEP Polska i Nestlé Waters już kolejny rok z rzędu współdziałają w projekcie kooperacji transportowej.

czytaj więcej »


Top 10 w Europie dla Comp-Win

21 marca 2019

Kompleksowe rozwiązania logistyczne dostarczane przez polską firmę Comp-Win zostały wyróżnione przez amerykańskie czasopismo Logistics Tech Outlook. Comp-Win znalazł się na liście 10 najlepszych europejskich firm 2019 roku, które oferują rozwiązania logistyczne.

czytaj więcej »


Dachser: wzrost eksportu do sieci DIY

20 marca 2019

Eksport towarów z Polski do europejskich sieci DIY zrealizowany za pośrednictwem Dachser w 2018 r. podwoił się (102% r/r) pod względem liczby przesyłek. Międzynarodowy operator logistyczny dostarczył do ponad 18 tys. marketów z branży budowlano-ogrodniczej na całym kontynencie ok. 6 mln przesyłek.

czytaj więcej »


Rozbudowa LPP w SEGRO Logistics Park Stryków

19 marca 2019

Intensywnie rozwijająca się polska firma odzieżowa LPP SA zdecydowała się na powiększenie swojego centrum dystrybucyjnego na terenie parku logistycznego w Strykowie.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter