Drony na służbie – nowe regulacje

3 lutego 2020

Drony coraz intensywniej opanowują przestrzeń powietrzną, są przyszłością dla wielu sektorów i coraz częściej powierza się im zadania kontrolne, nadzorcze czy transportowe.

Unia Europejska wprowadziła w lipcu zeszłego roku rozporządzenie, które przewiduje obligatoryjną akredytację dla jednostek certyfikujących bezzałogowe systemy. Pod koniec 2019 roku Polskie Centrum Akredytacji otworzyło ścieżkę akredytacyjną w obszarze bezzałogowych systemów powietrznych.

Zakłada się, że w ciągu najbliższych pięciu lat, liczba dronów może wzrosnąć dziesięciokrotnie. Pomimo wielu zalet użytkowania dronów, eksperci stawiają pytanie o bezpieczeństwo urządzeń, które latają nad naszymi głowami, bez stosownej certyfikacji.

– Mamy do czynienia z sytuacją, w której na rynku europejskim sprawa bezzałogowych statków powietrznych musi być uregulowana. Nowa regulacja europejska wymaga od dostawcy, producenta, bezzałogowych systemów powietrznych zaangażowania jednostek notyfikowanych, które, aby uzyskać taki status, muszą zdobyć stosowną akredytację – wyjaśnia Krzysztof Woźniak, kierownik Działu Akredytacji Inspekcji, Certyfikacji Wyrobów i Osób, Polskie Centrum Akredytacji.

– W interesie jednostek oceniających zgodność, ale również gospodarki polskiej i unijnej, jest, aby takie jednostki pojawiły się na rynku. Do dziś, w żadnym kraju europejskim nie powołano jednostek notyfikowanych do tego rozporządzenia. Przewaga konkurencyjna wynikająca z powołania pierwszych jednostek notyfikowanych w tym obszarze, może być postrzegane jako atut w działalności gospodarczej – dodał Krzysztof Woźniak.

Akredytacja daje pewność, że systemy (maszyna i operator lub maszyna autonomiczna) są sprawne, bezpieczne, godne pokładanych w nich nadziei, co do wykonywanych misji. Więcej informacji na temat akredytacji bezzałogowych systemów powietrznych znaleźć można w Komunikacie nr 306 / DA-11, który jest dostępny na stronie: www.pca.gov.pl/o-pca/wydarzenia/aktualnosci/komunikat-nr-306-da-11,481.html

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

Ruszyła budowa Panattoni Park Gorzów Wielkopolski

21 lutego 2020

Panattoni rozpoczął budowę Panattoni Park Gorzów Wielkopolski o planowanej powierzchni blisko 70 000 mkw. Inwestycja powstaje 7 km od centrum miasta, w pobliżu S3, na trasie ze Szczecina do autostrady A2 i już ma pierwszych najemców.

czytaj więcej »


Koniec rozbudowy centrum dystrybucyjnego LPP w Pruszczu Gdańskim

20 lutego 2020

LPP, polski producent odzieży, konsekwentnie rozbudowuje swoją sieć dystrybucji. Zakończona właśnie rozbudowa centrum dystrybucyjnego LPP w Pruszczu Gdańskim to kolejny krok w kierunku integracji kanałów sprzedaży i wzrostu efektywności procesów logistycznych całej Grupy.

czytaj więcej »


Time critical – dostawy, w których liczy się każda minuta

19 lutego 2020

Łańcuchy dostaw just-in-time stały się bardzo popularne ze względu na oszczędność wydatków na magazynowanie i możliwość redukcji zapasów. Jeżeli w tak precyzyjnie dostrojonej maszynie nie wszystko zadziała płynnie, to koszty mogą szybko wzrosnąć, a wraz z nimi zniknie zaufanie klienta.

czytaj więcej »


Ruszają pracę nad linią kolejową do Portu Police

18 lutego 2020

Podpisana umowa między PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S.A. a Multiconsult Polska na prace projektowe na budowę nowych torów, zapewniających bezpośredni dojazd do portu Police, to kolejny etap przygotowań, które po realizacji robót zwiększą konkurencyjność transportu morskiego i kolejowego.

czytaj więcej »


FM Logistic w Panattoni Park Poznań VII

17 lutego 2020

Od początku roku firma FM Logistic rozwija swoją działalność w centrum dystrybucyjnym Panattoni Park Poznań VII. 9500 mkw. powierzchni magazynowo-biurowej będzie dedykowane usługom cross-dockowym oraz magazynowania realizowanym na rzecz obecnych i przyszłych klientów firmy. Start działań operacyjnych przewidziany jest na marzec br.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter