DPD Polska inwestuje w ekorozwiązania

3 kwietnia 2018

Realizując priorytety strategii „Driving Change”, DPDgroup wdraża kolejne rozwiązania sprzyjające ograniczeniu zużycia energii – DPD Polska właśnie zmodernizowała sortownię w Gdańsku, instalując w magazynie oraz na terenie wokół niego energooszczędne oświetlenie LED.

To nie pierwsza inicjatywa DPD Polska niwelująca wpływ działalności logistycznej na środowisko naturalne. Firma systematycznie wymienia flotę na nowsze, bardziej ekologiczne samochody, ale także włącza do niej auta i rowery elektryczne, które zmniejszają uciążliwość ruchu kołowego w centrach miast. Pojazdy elektryczne DPD jeżdżą w Gdyni i w Katowicach, a w warszawskiej dzielnicy biznesowej przy ul. Wołoskiej elektryczne rowery z logo DPD.

DPD dąży do tego, aby każda paczka została doręczona bez szkody dla środowiska naturalnego. Celem DPDgroup jest zredukowanie poziomu dwutlenku węgla przed 2020 r. o 10% na każdą paczkę. Cel ten został osiągnięty już w 2017 r.

Dowodem na skuteczność działań DPDgroup w redukcji CO2 jest tzw. raport o postępie dla United Nations Global Compact. Wynika z niego, że w 2016 r. zaangażowanie firmy w utrzymanie neutralności dla środowiska było wyjątkowe i wyniosło 5% europejskiego rynku dobrowolnego offsetu węglowego. Jeden z projektów kompensacyjnych zrealizowany we współpracy z firmą EcoAct zlokalizowany jest w Polsce i polega na wykorzystywaniu odpadów węglowych z elektrociepłowni do budowy dróg. W ostatnim czasie grupa zadecydowała o wsparciu projektu polegającego na wykorzystaniu biomasy jako paliwa w jednej z brazylijskich fabryk słodyczy. Ponadto DPDgroup kompensuje emisję CO2 poprzez wsparcie projektów energetycznych w Niemczech, Czechach, Wielkiej Brytanii, Turcji, Indiach i Brazylii.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

Walka o finał Global Challenge SCM

25 kwietnia 2018

W ostatnim tygodniu kwietnia rozpoczął się drugi etap zawodów Global Challenge SCM – The Fresh Connection 2018, czyli Global Challenge Rounds. Jego stawka jest bardzo wysoka, bowiem drużyny z jednego kraju rywalizują między sobą o udział w światowym finale. Zwycięzca może być tylko jeden.

czytaj więcej »


Koniec budowy centrum logistycznego Zalando w Głuchowie

24 kwietnia 2018

Polski rynek e-commerce rozwija się niezwykle dynamicznie. Obecnie jego wartość wynosi aż 40 mld złotych[1]. Znakomitą kondycję handlu online widać m.in. w branży modowej na przykładzie Zalando.

czytaj więcej »


Są fabryki, będzie centrum logistyczne

23 kwietnia 2018

Firma BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego rozpoczęła budowę nowego Centrum Logistyczne we Wrocławiu. To kolejna ważna inwestycja Grupy BSH przy ulicy Żmigrodzkiej 143. 

czytaj więcej »


Dachser chwyta wiatr w żagle

23 kwietnia 2018

W 2017 r. Dachser po raz pierwszy osiągnął przychód przekraczający 6 mld euro. Globalny operator logistyczny zwiększył swoje skonsolidowane przychody brutto o 7,2% do poziomu 6,12 mld euro.

czytaj więcej »


DHL rozszerza działalność e-commerce

20 kwietnia 2018

Globalna nowa platforma informatyczna DHL umożliwi zarządzanie zamówieniami na całym świecie. Nowe centra realizacji znajdują się w Wielkiej Brytanii, obu Amerykach i krajach Azji Południowo-Wschodniej.

czytaj więcej »


Newsletter