DB Schenker: Janusz Górski przechodzi na emeryturę

31 stycznia 2019

Janusz Górski, CEO Klastra Europy Północnej i Wschodniej DB Schenker, po 40 latach pracy w branży TSL, 1 lutego 2019 r. przechodzi na emeryturę. Do czasu rekrutacji następcy obowiązki prezesa zarządu pełnić będzie Szymon Bielas, dyrektor finansowy DB Schenker.

Janusz Górski został powołany na stanowisko prezesa Klastra North-East Europe DB Schenker w 2016 r. Odpowiadał łącznie za 2700 pracowników w organizacjach DB Schenker w Polsce, na Litwie, Łotwie, w Estonii oraz na Ukrainie i Białorusi. Wcześniej zarządzał przez 26 lat najpierw krajowym oddziałem Spedpolu, a następnie od 2004 r. polskim oddziałem DB Schenker.

Rozpoczął się już proces rekrutacji następcy. Decyzja zostanie podjęta i oficjalnie ogłoszona przez Radę Nadzorczą. Do tego czasu, obowiązki prezesa zarządu pełnił będzie Szymon Bielas, dyrektor finansowy DB Schenker, co pozwoli zapewnić stabilność firmie.

– Dziękuję Januszowi Górskiemu za jego ogromne zaangażowanie i wkład pracy na rzecz DB Schenker w Polsce i całym Regionie Europy Północnej i Wschodniej przez te wszystkie lata i dołączam życzenia wszystkiego najlepszego w przyszłości – powiedział Helmut Schweighofer, CEO of DB Schenker in Europe.

Po ukończeniu studiów na wydziale transportu Politechniki Warszawskiej i studiów podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej oraz Executive MBA na University of Illinois i Uniwersytecie Warszawskim, Janusz Górski kontynuował karierę w branży transportowej i logistycznej. Pracował wiele lat jako prezes zarządu polskiej firmy logistycznej Spedpol, która pod jego kierownictwem w ciągu 10 lat stała się liderem na polskim rynku.

Podczas procesu fuzji Spedpolu i DB Schenker w 2004 r. Janusz Górski istotnie przyczynił się do udanego połączenia obu spółek. W rezultacie DB Schenker stał się wiodącym dostawcą zintegrowanych usług logistycznych na polskim rynku, z powodzeniem konkurując z innymi globalnymi operatorami logistycznymi.

Janusz Górski w swoim podejściu do zarządzania zawsze cenił odpowiedzialność i zrównoważony rozwój firmy. W 2011 r. DB Schenker otrzymał prestiżowe i cenione na europejskim rynku wyróżnienie „Uznanie za Doskonalenie” na poziomie 5 gwiazdek, dotyczące jakości w organizacjach w Europie, przyznane przez Europejską Fundację Zarządzania Jakością (EFQM). W 2012 r. DB Schenker w Polsce, jako pierwsza firma w branży TSL, rozpoczął budowę kultury Lean. W ciągu ostatnich 10 lat, DB Schenker w Polsce zwiększył obroty z poziomu 1 mld do 1 miliarda 600 mln zł.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

7R City Flex Łódź I przyciąga najemców

23 sierpnia 2019

Przy ulicy Rokicińskiej w Łodzi trwa budowa czwartego projektu w ramach rozwijanego przez 7R konceptu sieci miejskich magazynów. 7R City Flex Łódź I ma już kolejnego najemcę – firmę Hydro Building Systems Poland. W transakcji klientowi doradzała firma Axi Immo.

czytaj więcej »


DB Schenker dla Nissens Automotive A/S

22 sierpnia 2019

DB Schenker w Polsce, rozwijając współpracę z branżą automotive, otworzył w Poznaniu magazyn części zamiennych dla swojego nowego klienta firmy Nissens.

czytaj więcej »


Bydgoszcz rośnie w magazyny

21 sierpnia 2019

Panattoni Europe tworzy kolejny park logistyczny w regionie kujawsko-pomorskim – Panattoni Park Bydgoszcz II. Inwestycja o powierzchni użytkowej ponad 40 000 m kw. położona jest zaledwie 3 km od obwodnicy miasta, od którego centrum dzieli ją 5,3 km. Budowa nowego parku rozpocznie się we wrześniu, zaś pierwszy najemcy będą mogli się do niej wprowadzić w I kwartale 2020 r.

czytaj więcej »


Nowy oddział Dachser na północy Niemiec

20 sierpnia 2019

Dachser rozpoczyna budowę nowego oddziału w Neumünster w Szlezwiku-Holsztynie, najbardziej wysuniętym na północ kraju związkowym Niemiec. Powstanie tam terminal przeładunkowy dla towarów przemysłowych i żywności. Warta 17,4 mln euro inwestycja ma zostać sfinalizowana w trzecim kwartale 2020 r.

czytaj więcej »


Łańcuch dostaw dla e-commerce

19 sierpnia 2019

Firma DHL Supply Chain opublikowała raport na temat ewolucji łańcuchów dostaw dla e‑commerce. Badanie pokazało, że mimo posiadania świadomości kluczowego znaczenia handlu elektronicznego dla zatrzymywania i zadowolenia klientów, większości firm nie udało się w pełni wdrożyć strategii e-commerce.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter