DB Schenker inwestuje w sieć krajową

21 maja 2019

Co tydzień DB Schenker wdraża w swojej krajowej sieci 10 nadwozi wymiennych. Inwestycja umożliwia bardziej efektywne wykorzystanie taboru, a także ograniczenie emisji CO2. Wdrożenie nadwozi wymiennych (swap body, BDF) jest najważniejszym projektem dla biznesu lądowego firmy w tym roku.
– Krok po kroku wprowadzamy plan implementacji 800 nadwozi wymiennych. Jest to jeden z elementów realizowania naszych ambicji bycia najlepszym i największym operatorem w transporcie międzynarodowym, jak i liderem na rynku krajowym – wyjaśnia Marlena Dorniak, szef rozwoju biznesu Klastra Europy Północno-Wschodniej w DB Schenker.

Obecnie operator logistyczny dysponuje 280 kontenerami, które poruszają się po całej Polsce, a kolejne 79 czeka już na włączenie do sieci. Osiem oddziałów DB Schenker, m.in. w Warszawie, Poznaniu i Krakowie, zostało wyposażonych w ciągniki terminalowe – Kamagi, które usprawniają proces obsługi kontenerów na terenie obiektów operatora logistycznego. Firma współpracuje z przewoźnikami, którzy na potrzeby obsługi nadwozi zakupili sprzęt najnowszej generacji. Nadal również trwają rozmowy z kolejnymi zainteresowanymi.

– W ramach projektu modernizujemy nasze terminale: zabezpieczamy podłoża, dostosowujemy place manewrowe, jak również powiększamy miejsca parkingowe, wyznaczając dedykowaną przestrzeń dla nadwozi wymiennych. Równolegle trwają prace informatyczne, polegające m.in. na modyfikacji naszego systemu operacyjnego i wdrożeniu nowych aplikacji do zarządzania placem oraz flotą kontenerów. Wszystko po to, aby w pełni wykorzystać potencjał swap body – wyjaśnia Marlena Dorniak.

Zastosowanie nowoczesnego systemu nadwozi wymiennych pozwala nie tylko bardziej efektywnie realizować cele operacyjne, ale również środowiskowe. Zestawy swap body z podwójną podłogą mają większą objętość niż tradycyjne naczepy, co oznacza mniejszą liczbę pojazdów na drogach i – co się z tym wiąże – niższą emisję spalin. DB Schenker, dzięki wdrożeniu nadwozi wymiennych w transporcie towarów w krajowej sieci, może ograniczyć emisję dwutlenku węgla o około 1100 ton rocznie.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

Dachser otworzył oddział w Rzeszowie

13 września 2019

Dachser uruchomił z początkiem września br. nowy oddział w Rzeszowie. Podkarpacki obiekt to dziewiąta lokalizacja Dachser w Polsce. Oprócz transportu drogowego i magazynowania, rzeszowski oddział będzie też obsługiwał fracht międzykontynentalny, zwłaszcza przesyłki lotnicze.

czytaj więcej »


Zmiany w TSLOGISTIC

11 września 2019

W firmie TSLOGISTIC, która od początku istnienia idzie wytyczonym szlakiem ciągłego rozwoju i rozszerzania oferty o nowe usługi, zaszły w ostatnim czasie znaczące zmiany.

czytaj więcej »


Opakowania bio prosto z SEGRO Business Park Łódź

9 września 2019

Pulpack, producent ekologicznych opakowań wykonanych z pulpy tekturowej, wynajął blisko 10 800 m2 powierzchni magazynowej w SEGRO Business Park Łódź. W transakcji klientowi doradzała agencja Axi Immo.

czytaj więcej »


Największe wyzwania rynku dedykowanej logistyki kontraktowej

6 września 2019

Co dziś jest największym wyzwaniem dla operatorów logistycznych specjalizujących się w dedykowanej logistyce kontraktowej? Komentarz Sylwii Dunn, business development director, ID Logistics Polska.

czytaj więcej »


BIK sprzedał magazyny w Sosnowcu za 15,2 mln euro

5 września 2019

Biuro Inwestycji Kapitałowych sfinalizowało sprzedaż części Śląskiego Centrum Logistycznego w Sosnowcu obejmującego trzy budynki magazynowe. Nabywcą został fundusz Exeter Property Group poprzez spółkę celową MIR Poland. Kwota transakcji wyniosła ponad 15,2 mln euro netto.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter