DB Schenker inwestuje w sieć krajową

21 maja 2019

Co tydzień DB Schenker wdraża w swojej krajowej sieci 10 nadwozi wymiennych. Inwestycja umożliwia bardziej efektywne wykorzystanie taboru, a także ograniczenie emisji CO2. Wdrożenie nadwozi wymiennych (swap body, BDF) jest najważniejszym projektem dla biznesu lądowego firmy w tym roku.
– Krok po kroku wprowadzamy plan implementacji 800 nadwozi wymiennych. Jest to jeden z elementów realizowania naszych ambicji bycia najlepszym i największym operatorem w transporcie międzynarodowym, jak i liderem na rynku krajowym – wyjaśnia Marlena Dorniak, szef rozwoju biznesu Klastra Europy Północno-Wschodniej w DB Schenker.

Obecnie operator logistyczny dysponuje 280 kontenerami, które poruszają się po całej Polsce, a kolejne 79 czeka już na włączenie do sieci. Osiem oddziałów DB Schenker, m.in. w Warszawie, Poznaniu i Krakowie, zostało wyposażonych w ciągniki terminalowe – Kamagi, które usprawniają proces obsługi kontenerów na terenie obiektów operatora logistycznego. Firma współpracuje z przewoźnikami, którzy na potrzeby obsługi nadwozi zakupili sprzęt najnowszej generacji. Nadal również trwają rozmowy z kolejnymi zainteresowanymi.

– W ramach projektu modernizujemy nasze terminale: zabezpieczamy podłoża, dostosowujemy place manewrowe, jak również powiększamy miejsca parkingowe, wyznaczając dedykowaną przestrzeń dla nadwozi wymiennych. Równolegle trwają prace informatyczne, polegające m.in. na modyfikacji naszego systemu operacyjnego i wdrożeniu nowych aplikacji do zarządzania placem oraz flotą kontenerów. Wszystko po to, aby w pełni wykorzystać potencjał swap body – wyjaśnia Marlena Dorniak.

Zastosowanie nowoczesnego systemu nadwozi wymiennych pozwala nie tylko bardziej efektywnie realizować cele operacyjne, ale również środowiskowe. Zestawy swap body z podwójną podłogą mają większą objętość niż tradycyjne naczepy, co oznacza mniejszą liczbę pojazdów na drogach i – co się z tym wiąże – niższą emisję spalin. DB Schenker, dzięki wdrożeniu nadwozi wymiennych w transporcie towarów w krajowej sieci, może ograniczyć emisję dwutlenku węgla o około 1100 ton rocznie.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

Rohlig Suus Logistics otwiera się w Panattoni Park Wrocław IX

24 czerwca 2019

Panattoni Europe informuje o otwarciu nowego centrum logistycznego Rohlig Suus Logistics w Panattoni Park Wrocław IX . Firma zajęła powierzchnię 15 000 m kw., na której stworzono m.in. nowoczesny terminal cross-dockowy. Oficjalne otwarcie inwestycji odbyło się 13 czerwca 2019 r.

czytaj więcej »


CPK i porty regionalne

19 czerwca 2019

Jak zaplanować rynek lotniczy w Polsce, uwzględniając budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego? 

czytaj więcej »


Dachser i ARTS Energy: energia dla świata

17 czerwca 2019

Producent baterii ARTS Energy, dostawca różnego rodzaju wysokojakościowych rozwiązań do magazynowania energii, wytwarza swoje wyroby na francuskiej prowincji. Rozwiązania firmy zapewniają zasilanie klientom w Europie i na całym świecie. Dachser organizuje logistykę na rzecz tego przedsiębiorstwa.

czytaj więcej »


X Regaty TSL „Świętujemy 10 lat” – podsumowanie

14 czerwca 2019

Najbardziej mokre, najbardziej wietrzne i… najbardziej okrągłe. Za nami X edycja Regat TSL – kalejdoskop wrażeń z mijającej dekady zwieńczyły trzy niezapomniane dni spędzone w gronie przedstawicieli firm transportowych z całej Polski.

czytaj więcej »


Zespół Polpharmy mistrzem Polski GC SCM The Fresh Connection 2019

13 czerwca 2019

Reprezentanci firmy Polpharmy zostali tegorocznym mistrzem Polski w zawodach Global Challenge SCM The Fresh Connection 2019. Zespół we wrześniu weźmie udział w światowym finale, który zostanie tym razem rozegrany w Atenach.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter