DB Schenker bada wykorzystanie egzoszkieletów

4 września 2019

DB Schenker w kilku swoich magazynach testował zastosowanie egzoszkieletów. Dostawca usług logistycznych dąży do tego, aby odciążyć pracowników magazynów z zadań wymagających wysiłku fizycznego.

Egzoszkielety, znane również jako szkielety zewnętrzne lub roboty pomocnicze, są przenoszonymi na ciele elektromechanicznymi konstrukcjami podtrzymującymi. Są one zaprojektowane pod kątem poszczególnych stanowisk pracy i skonstruowane tak, aby wspierać pracowników magazynu podczas podnoszenia i obracania ciała. W szczególności chronione są kręgi lędźwiowe i mięśnie pleców. Obciążenie tych części ciała jest często przyczyną chorób i niezdolności do pracy.

– W DB Schenker pracownicy są naszym najważniejszym i najcenniejszym kapitałem. Dlatego bardzo się cieszę, że robimy kolejny ważny krok w kierunku lepszych, a przede wszystkim zdrowszych warunków zatrudnienia naszych pracowników – mówi Thomas Schulz, CHRO w Schenker AG. – Dzięki temu zbliżamy się do naszego strategicznego celu, jakim jest bycie preferowanym pracodawcą oferującym innowacyjne usługi logistyczne.

Pilotaż projektu przeprowadzono na stanowisku kompletacji zamówień i sekwencjonowania paczek o wadze do 15 kg. Pracownicy wyposażeni w egzoszkielet zdejmowali paczki z regałów magazynowych, a następnie układali je na paletach. Egzoszkielet wspierał sekwencję ruchów. W ramach Graduate Summer School na Uniwersytecie w Dortmundzie DB Schenker zaprosił do Kolonii około 20 doktorantów z różnych wydziałów. Na terenie parku dostawców dla renomowanego producenta samochodów wzięli oni udział w praktycznym teście egzoszkieletów.

Gerald Mueller, Head of Process and Efficiency Management w Schenker Deutschland AG, mówi: – Opinie doktorantów i pracowników DB Schenker po teście były bardzo pozytywne i po raz kolejny potwierdziły, że długotrwałe użytkowanie w połączeniu z ergonomicznie zaprojektowanymi procesami logistycznymi może wpłynąć na lepszą ochronę zdrowia pracowników. W nadchodzących miesiącach będziemy szczegółowo analizować wyniki i weryfikować możliwość włączenia egzoszkieletów, optymalizując procesy w DB Schenker.

Nawet w wysoce zautomatyzowanych magazynach personel jest nadal niezbędny i wykonuje wiele czynności, takich jak wyjmowanie ładunków z opakowań. Podczas gdy ogólne operacje podnoszenia towarów wykonywane są przez urządzenia jak wózki widłowe lub roboty, podejmowanie przesyłek na etapie kompletacji jest nadal zbyt skomplikowane dla technologii sterującej maszynami. Egzoszkielet jest idealnym rozwiązaniem, które łączy w sobie moc maszyny z ludzką sprawnością motoryczną.

 

Na zdjęciu: Egzoszkielet „Cray X” niemieckiego producenta Bionic został dokładnie przetestowany przez personel magazynu.

 

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

Powstała pierwsza hala Hillwood Częstochowa Zachód w Kłobucku

20 września 2019

Kończy się pierwszy etap budowy parku magazynowego Hillwood Częstochowa Zachód, w ramach którego powstała pierwsza z hal. Trwają prace przy budowie ronda na drodze krajowej nr 43, które ma ułatwić dojazd do nowego centrum. Docelowo park magazynowy składać się będzie z dwóch hal o łącznej powierzchni ponad 57 tys. mkw. Jest to jedna z największych inwestycji Hillwood w województwie śląskim.

czytaj więcej »


DB Schenker: mistrzowie bezpieczeństwa

19 września 2019

Na początku września kierowcy walczyli w Mistrzostwach Bezpiecznej i Ekonomicznej Jazdy o Puchar Prezesa DB Schenker. Mistrzostwa zorganizowano już po raz dziesiąty. Ich celem jest przede wszystkim promocja bezpiecznego zachowania na drodze, a także ekonomicznej jazdy.

czytaj więcej »


Fabryka zmywarek BSH w Łodzi otwarta

18 września 2019

Panattoni Europe otworzył największy obiekt produkcyjny w swoim portfolio i największy zakład produkcyjny AGD w Europie – fabrykę zmywarek BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego. Obiekt dedykowany przemysłowi 4.0 powstał w Łodzi – obok Central European Logistics Hub – zajmując 57 000 m kw.

czytaj więcej »


Logistyka polskich jabłek w eksporcie

17 września 2019

Z jakimi zagrożeniami i wyzwaniami wiąże się transport morski jabłek w kontenerach? Za jakie etapy procesu odpowiadają sadownicy, logistycy, spedytorzy, armatorzy… ? Eksport owoców z Polski w 2018 r. wzrósł o 8% w stosunku do poprzedniego roku. Największą popularnością cieszą się jabłka, których za granicę sprzedano 839 tys. t za 346 mln euro. Polskie jabłka znajdują odbiorców na całym świecie, mimo wprowadzonego przez Rosję w 2014 r. embarga.

czytaj więcej »


Blockchain a efektywność łańcucha dostaw

16 września 2019

Zarządzanie łańcuchem dostaw i wszystkimi aspektami związanymi z produkcją i dystrybucją towarów jest niezwykle złożonym procesem. Nawet wykorzystując kosztowne oprogramowanie do śledzenia zamówień i realizowania wysyłek, większość firm logistycznych nadal ma ograniczoną widoczność i wgląd w to, gdzie w danym momencie znajdują się wszystkie ich towary. Jest to skutkiem luk analogowych, które pojawiają się w trakcie realizacji całego procesu.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter