Dachser Polska inwestuje we Wrocławiu

20 marca 2020

Dolnośląski oddział globalnego dostawcy logistycznego Dachser przeniósł się do nowo wybudowanego przy A4 obiektu w Nowej Wsi Wrocławskiej. Ta inwestycja oznacza trzykrotne zwiększenie przepustowości przeładunkowej operatora i wiąże się z rozwojem jego biznesu w południowo-zachodniej Polsce.

Do logistycznej obsługi dolnośląskiego eksportu i importu, w czym Dachser w Polsce się specjalizuje, posłuży nowoczesna hala na 15 500 mkw. Mieści ona terminal przeładunkowy oraz magazyn wysokiego składowania na blisko 17 000 miejsc paletowych.

– Dolny Śląsk, m.in. dzięki bliskości granic, jest od lat w eksportowej czołówce wśród polskich województw, a wiele firm ma tu swoje fabryki i magazyny. Dachser pomaga im rozwijać sprzedaż zagraniczną. Dziś dolnośląskim przedsiębiorcom oferujemy już 14 codziennych międzynarodowych połączeń transportowych. Dzięki najnowszej inwestycji pod Wrocławiem będziemy mogli uruchamiać kolejne linie do ważnych rynkowo zagranicznych destynacji i nadal rosnąć wraz z tutejszym biznesem – mówi dr inż. Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce.

W nowo uruchomionej hali o wysokości 10 m na tzw. terminal cross-dockowy (przeładunkowy) przeznaczono ok. 5300 mkw., co oznacza ponad dwukrotny wzrost powierzchni jaką Dachser miał do tego typu operacji w poprzednim budynku. W obiekcie znajduje się 60 bram przeładunkowych, są tam także miejsca na pola odkładcze dla stosowanych przez operatora nadwozi wymiennych. Co ważne, dolnośląski terminal przeładunkowy Dachser jest przystosowany do obsługi przesyłek chemicznych, w tym również materiałów niebezpiecznych. W magazynie logistyki kontraktowej o powierzchni 9000 mkw. jest do dyspozycji 14 800 miejsc paletowych na pięciu poziomach regałów, a w razie potrzeby tę liczbę można zwiększyć o kolejne 2000. Dwukondygnacyjna część socjalno-biurowa zajmuje blisko 1100 mkw. z możliwością rozbudowy o dodatkowe piętro. Nowo rozbudowany oddział jest miejscem pracy dla ponad 70 osób.

– Nasi partnerzy biznesowi się rozwijają i zwiększają wolumen przesyłek eksportowych. Udostępniając im najbardziej inteligentne połączenia różnych rozwiązań logistycznych, czujemy się w części współtwórcami ich sukcesu. Jednym z naszych celów strategicznych jest zapewnienie bezpieczeństwa wzrostu biznesu klientów, stąd przepustowość naszego terminala wzrasta niemal trzykrotnie – wyjaśnia Tomasz Szczepura, kierownik sprzedaży European Logistics Dachser Wrocław. – Ponadto mając do dyspozycji większą powierzchnię, na której zastosowano wiele ergonomicznych rozwiązań oraz o wiele większą liczbę bram przeładunkowych, można wykonywać poszczególne czynności znacznie wydajniej i wygodniej. Oznacza to dodatkowo lepszą organizację dostaw przesyłek, a jednocześnie usprawnia pracę kierowców oraz osób zatrudnionych w magazynie, co jest dla nas szczególnie istotne w kontekście zapewnienia najwyższej jakości obsługi – dodaje Tomasz Szczepura.

W oddziale zastosowano wiele nowoczesnych rozwiązań. Na dachu budynku znajdują się panele fotowoltaiczne, zainstalowano na nim również system monitoringu, służący do ciągłej kontroli powierzchni i zapobiegania przeciążeniom. Na terenie obiektu przygotowano stanowiska do ładowania samochodów elektrycznych oraz wózków widłowych zasilanych akumulatorami litowo-jonowymi.

Dolnośląski oddział Dachser znajduje się w kompleksie logistycznym BIK Park Wrocław I w Nowej Wsi Wrocławskiej na terenie gminy Kąty Wrocławskie. Obiekt mieści się przy autostradzie A4 – 0,5 km od węzła Pietrzykowice oraz 3,5 km od węzła Wrocław Południe, stanowiącego skrzyżowanie z Autostradową Obwodnicą Wrocławia (A8).

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

Panattoni buduje w Czeladzi

31 marca 2020

Panattoni rozpoczął budowę centrum dystrybucyjnego dla producenta odzieży i akcesoriów sportowych. Inwestycja o charakterze BTS i powierzchni ponad 67 000 mkw. powstaje w Czeladzi – ukończenie pierwszego etapu planowane jest na pierwszą połowę 2021 r.

czytaj więcej »


Rynek nieruchomości logistycznych w obliczu epidemii COVID-19

30 marca 2020

Łańcuchy dostaw nadal odgrywają kluczową rolę. Mimo iż nie ma pewności co do warunków panujących w najbliższej przyszłości, recesja staje się coraz bardziej prawdopodobna. Prologis zidentyfikował pięć obszarów, które w najbliższym czasie będą kształtowały sytuację rynkową.

czytaj więcej »


Polska ma duży problem z przyciąganiem i rozwijaniem kadr

27 marca 2020

Przedsiębiorcy mają problem ze znalezieniem pracowników o takich kompetencjach, jakie są potrzebne do prawidłowego działania ich firm. W przyszłości może być o nich jeszcze trudniej, bo polskie instytucje ani rząd nie wspomagają biznesu w poszukiwaniu, kształceniu i rozwijaniu talentów, które mogłyby zasilić rynek. Na 130 krajów plasujemy się pod tym względem na 44. miejscu, 20 pozycji za najlepszą w naszym regionie Estonią. Najgorzej idzie nam przyciąganie talentów. Skuteczniej robi to aż 71 krajów.

czytaj więcej »


Niewidzialni bohaterowie nie mogą zostać w domu

25 marca 2020

W walce z rozprzestrzenianiem się Covid-19 obok lekarzy, pielęgniarek, ratowników medycznych, czy diagnostów, walczą także pracownicy transportu, logistyki i produkcji.

czytaj więcej »


Nowa inwestycja Hillwood w Słubicach

25 marca 2020

W Słubicach rozpoczęła się budowa nowego centrum magazynowo-produkcyjnego Hillwood Polska. Hala o powierzchni ok. 21,5 tys. mkw. zostanie oddana do użytku w trzecim kwartale tego roku. Jest to w ciągu ostatnich kilku lat już kolejna inwestycja realizowana przez Hillwood w Lubuskiem.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter