Cyfryzacja i wzmocnione urządzenia Panasonic

30 lipca 2020

Operator logistyczny Interporto Padova wybrał wzmocnione urządzenia Panasonic do wsparcia procesu cyfryzacji. Modele TOUGHBOOK G1 w połączeniu z dedykowanym oprogramowaniem pozwalają na przepływ informacji w czasie rzeczywistym i sprawne kierowanie operacjami.

Powierzchnia ponad 1 100 000 m2 (część całości przekraczającej 2 miliony), 310 000 kontenerów i ponad 6000 pociągów obsługiwanych co roku: to tylko niektóre z danych opisujących port Interporto Padova – włoskiego lidera w dziedzinie infrastruktury i zarządzania platformami logistycznymi i intermodalnymi obsługującymi transport towarowy. Założony w roku 1973 r. port zlokalizowany jest na kluczowych szlakach komunikacyjnych: drogowych, szynowych i portowych Północno-Wschodnich Włoch i Europy: codziennie wyrusza z niego i dociera około dwadzieścia transportów towarowych.
Główną misją Interporto jest rozwijanie transportu intermodalnego poprzez wykorzystanie dalekobieżnego ruchu szynowego jako alternatywy dla transportu wyłącznie drogowego – który pozostaje opcją podstawową na ostatnim odcinku (50-100 km). Model ten został zapożyczony od wielkich portów Europy Północnej, takich jak Rotterdam i Hamburg, w których ruch towarowy jest obsługiwany przede wszystkim drogami szynowymi i rzecznymi.

– Wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań informatycznych jest kluczowe z perspektywy usprawnienia działań w Interporto – mówi Cristiano Ruffini, IT Manager w Interporto Padova. – Transport intermodalny obejmuje wiele podmiotów, które muszą być skoordynowane w sposób płynny i sprawny. I tu do gry wkracza technologia: bez niej musielibyśmy stawić czoła poważnym komplikacjom biurokratycznym, narażającym na szwank wydajność transportu.

W ostatnich latach Interporto Padova został wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania, m.in. automatyczne bramy, które koordynują wjazdy i wyjazdy i tym samym usprawniają przepływ pojazdów na ostatnim odcinku, umożliwiając znaczną redukcję kosztów i emisji gazów spalinowych.
Po przybyciu do portu kierowcy przejeżdżają przez portal wyposażony w kamerę, która wykrywa tablice rejestracyjne ciągnika i przyczepy, numer jednostki na pokładzie oraz obecność towarów niebezpiecznych. Dzięki tym informacjom obsługa Interporto może zweryfikować operacje, jakie musi wykonać pojazd. Po wykonaniu kilku prostych czynności w punktach samoobsługowych pojazdy kierują się w stronę terminala, gdzie są obsługiwane przez maszyny do przeładunku, po czym wyjeżdżają – znów przez bramy automatyczne.
Aby zapewnić pracownikom, zarówno tym na ziemi, jak i pracującym na maszynach przeładunkowych, możliwość podglądu i zarządzania operacjami w czasie rzeczywistym, w Interporto Padova wprowadzono do użytku profesjonalne wzmocnione urządzenia mobilne. Pracowników wyposażono w tablety TOUGHBOOK G1, które w połączeniu z dedykowanym oprogramowaniem pozwalają na płynne kierowanie pracami.

Panasonic TOUGHBOOK G1 to 10,1-calowy tablet klasy fully rugged z systemem operacyjnym Windows 10, o wysokiej mocy, zapewniający długi czas pracy baterii (do 11 godzin). To idealne urządzenie dla osób pracujących w terenie. Jego 10-punktowy pojemnościowy wyświetlacz typu multi-touch, certyfikowany wodoodporny rysik-digitizer IP55 i elastyczny port pozwalają na wykorzystanie go do przeglądania obrazów i dokumentów HD w dowolnym miejscu, zapewniając sprawną komunikację. Konfiguracja elastycznego portu pozwala użytkownikom biznesowym na używanie starszych urządzeń peryferyjnych w razie potrzeby.
TOUGHBOOK G1 został zaprojektowany (i przetestowany), aby umożliwiać pracę w najtrudniejszych warunkach, co potwierdzają certyfikaty MIL-STD 810G i IP65. Dodatkowe akcesoria sprawiają, że jest idealnym urządzeniem do pracy w każdym środowisku, niezależnie od tego, czy jest przenoszony ręcznie czy montowany w pojazdach za pomocą dedykowanej stacji dokującej. W Interporto Padova tablety są użytkowane w ciągu dnia i w nocy przez pracowników terenowych wykonujących kontrole pojazdów i wózków na torach, w deszczu, śniegu i ostrym słońcu. Operatorzy nieustannie odbierają i nadają wiadomości za pomocą tabletów G1, które zapewniają ciągły przepływ informacji dzięki połączeniu LTE, również pomiędzy wysokimi metalowymi konstrukcjami takimi, jak dźwigi i ściany kontenerów. Urządzenie jest także wykorzystywane w kokpicie pojazdów obsługujących kontenery: w ten sposób informacje związane z prowadzonymi operacjami są przekazywane kierowcom w czasie rzeczywistym bez obaw o silne wibracje lub ekstremalne temperatury.

– Wprowadzenie profesjonalnych, wzmocnionych tabletów pozwoliło nam na digitalizację wielu operacji i ograniczenie dokumentacji papierowej. To znaczący krok naprzód z perspektywy produktywności, niezawodności i transmisji danych, a także oszczędności materiałów eksploatacyjnych – dodaje Cristiano Ruffini.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

Rynek cargo próbuje złapać wiatr

13 sierpnia 2020

Dachser Polska reaguje na „nową normalność” w branży frachtu lotniczego. Krok po kroku zwiększa się dostępna przestrzeń ładunkowa i częstotliwość lotów, ale nadal istnieje duża różnica pomiędzy sytuacją sprzed Covid-19 i teraźniejszością. Wciąż łatwiej też wysłać międzykontynentalną przesyłkę lotniczą przez Frankfurt niż przez Warszawę, chociaż i w Polsce sytuacja powoli się poprawia – ocenia globalny operator logistyczny Dachser Air & Sea Logistics Polska.

czytaj więcej »


Rosną przewozy intermodalne

12 sierpnia 2020

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego opublikował „Sprawozdanie z funkcjonowania rynku transportu kolejowego w 2019 r.” Z raportu wynika, że ubiegły rok należał do przewozów pasażerskich, w których odnotowano ponad 8% wzrost liczby podróżnych. Był to również dobry rok przewozów intermodalnych, w których o ponad 10% wzrosła przewieziona masa.

czytaj więcej »


FM Logistic rozpoczyna kolejny etap obsługi Grupy Polpharma

11 sierpnia 2020

W dniu 3 sierpnia 2020 roku, po uzyskaniu przez Grupę Polpharma zezwolenia Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego (GIF), wystartowały pierwsze operacje logistyczne w nowym rozbudowanym module platformy FM Health, największym centrum magazynowania i dystrybucji produktów farmaceutycznych w Centralnej Europie, należącej do FM Logistic CE. Tym samym operator logistyczny realizuje zawartą w ubiegłym roku umowę z liderem polskiego rynku farmaceutycznego.

czytaj więcej »


DB Schenker: nowy terminal na Lubelszczyźnie

10 sierpnia 2020

DB Schenker przenosi operacje z obiektu w Lublinie do nowoczesnego terminala przeładunkowego, który powstanie w świdnickiej Strefie Aktywności Gospodarczej. Nowy, ekologiczny terminal rozpocznie działalność w IV kwartale 2020 roku.

czytaj więcej »


Adamów – nowy punkt na logistycznej mapie Polski

7 sierpnia 2020

Raben Logistics Polska wraz z klientem – firmą Makro Cash & Carry Polska otworzył kolejny punkt na logistycznej mapie Polski – nowy magazyn w Adamowie pod Warszawą. W obiekcie o powierzchni 33 tys. mkw. zastosowano wiele rozwiązań, które podwyższają nie tylko wydajność procesu, ale i bezpieczeństwo pracowników.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter