CLIP Group instaluje pierwszy w Polsce Lohr Railway System

26 listopada 2020

Lohr Railway System to nowoczesna technologia, opatentowana i sprawdzona w eksploatacji, pozwalająca na poziomy załadunek standardowych naczep drogowych na wagony kolejowe, bez konieczności użycia dźwigu. Od kilkunastu lat stosowana jest w transporcie intermodalnym, głównie pomiędzy Francją a Włochami. Teraz dostępna jest również w Polsce.

System został zainstalowany w Swarzędzu, na Terminalu Intermodalnym CLIP. Jest to pierwsza tego typu instalacja nie tylko w Polsce, ale również w jakimkolwiek kraju europejskim na wschód od osi Bettembourg – Orbassano k. Turynu. Do prawidłowego działania wymaga użycia wyspecjalizowanych wagonów wyposażonych w obrotową platformę, na którą wjeżdża ciągnik z naczepą. Po właściwym umiejscowieniu zestaw jest rozłączany, a platforma wraz z naczepą obraca się i ustawia równolegle do osi wagonu.

Co istotne, system umożliwia załadunek na wagony naczep, które ze względu na swoje parametry konstrukcyjne nie mogą być unoszone pionowo z wykorzystaniem dźwigu (reachstackera) bądź suwnicy. Naczepy tego typu stanowią wciąż znakomitą większość wśród naczep eksploatowanych przez przewoźników drogowych w całej Europie.

Zalety systemu Lohr Railway to przede wszystkim krótki czas załadunku i rozładunku, możliwość załadunku/rozładunku wielu wagonów jednocześnie, brak konieczności korzystania z dodatkowych urządzeń przeładunkowych.
Instalacja innowacyjnego systemu Lohr Railway to kolejny krok w modernizacji Terminalu Intermodalnego CLIP; krok mający istotny wpływ na rozwój całego sektora transportu intermodalnego. Dzięki niemu CLIP Intermodal Sp. z o.o. rozszerzy zdolności ładunkowe pociągu do Luksemburga, tworząc ofertę również dla klientów posiadających w swojej flocie jedynie naczepy standardowe. W przyszłości możliwe będzie poprowadzenie pociągów do kolejnych europejskich destynacji wyposażonych w Lohr Railway System, np. do Calais i Barcelony. Połączenie Swarzędza z Luksemburgiem i dalej z Hiszpanią umożliwi stworzenie jednego z najdłuższych szlaków intermodalnych w całej Europie. Z uwagi zarówno na rachunek ekonomiczny jak i na aspekty ekologiczne, transport intermodalny staje się akceleratorem dla rozwoju gospodarek europejskich i w niebagatelny sposób kształtuje przyszłość naszego kontynentu.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

FM Logistic kontynuuje współpracę z Purella Superfoods

25 stycznia 2021

Purella, lider w branży zdrowej żywności superfoods przedłużył umowę z FM Logistic CE w zakresie zarządzania magazynowaniem, transportem i co-packingiem swoich produktów. Firmy będą współpracować ze sobą już trzeci rok.

czytaj więcej »


Główny magazyn HOPI powstanie w parku P3 Mszczonów

22 stycznia 2021

P3 długoterminowy właściciel i deweloper europejskich obiektów magazynowych podpisał z firmą HOPI umowę najmu ok. 33 910 mkw. powierzchni magazynowo-biurowej w parku P3 Mszczonów. Nowy budynek będzie pełnił funkcję centralnego magazynu oraz głównej siedziby HOPI w Polsce.

czytaj więcej »


Nowy magazyn producenta tworzyw sztucznych w Rzeszowie

21 stycznia 2021

Firma TEREZ Performance Polymers, zajmująca się produkcją tworzyw konstrukcyjnych, wynajęła ponad 5000 mkw. powierzchni magazynowej w obiekcie 7R City Flex Rzeszów Airport. W transakcji najemcy doradzała firma Savills.

czytaj więcej »


Pandemia zmieniła warunki pracy imigrantów z Ukrainy

20 stycznia 2021

W 2020 roku zarówno przedsiębiorcy, jak i pracownicy, musieli zmierzyć się ze skutkami pandemii koronawirusa. Według raportu OTTO Work Force Central Europe w minionym roku, aż 82% pracowników z Ukrainy doświadczyło zmian w miejscu pracy.

czytaj więcej »


W Czeladzi powstaje magazyn dla 4F

19 stycznia 2021

Panattoni finalizuje pierwszy etap budowy magazynu dystrybucyjnego dla polskiej marki 4F należącej do firmy OTCF S.A. Obiekt w formule BTS powstaje w Czeladzi i docelowo będzie miał 67 000 mkw. powierzchni.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter