City Logistics Wrocław I wynajęty. Będzie rozbudowa

10 lipca 2019

Panattoni Europe intensyfikuje działania w ramach City Logistics Parks. We Wrocławiu deweloper zakończył pierwszy etap City Logistics Wrocław I – wybudowanych zostało 36 700 m kw., które są już wynajęte w 100 proc, a od sierpnia staruje druga faza inwestycji – realizacja kolejnych 25 000 m kw.
Powierzchnia dostosowana do najemców poszukujących niewielkich modułów będzie gotowa w pierwszym kwartale 2020.

City Logistics Wrocław I – jeden z pięciu projektów dewelopera w ramach konceptu City Logistics Parks – będzie rozbudowany. Do istniejących i wynajętych w 100 proc. dwóch budynków o powierzchni 36 700 m kw., dobudowane zostanie kolejne 25 000 m kw., w ramach trzech obiektów. To dowód na zainteresowanie najemców obiektami znajdującymi się w granicach dużych aglomeracji, a także na atrakcyjność niewielkich modułów od 1300 do 1500 m kw., które Panattoni Europe oferuje w ramach City Logistics Wrocław I. Inwestycję wybierają firmy z sektora e-commerce, jak i zajmujące się miejską dystrybucją czy lekką produkcją. Aby jak najszybciej odpowiedzieć na potrzeby rynku, start kolejnego etapu budowy parku przewidziany jest na sierpień br., zaś jego finalizacja przypadnie na początek pierwszego kwartału 2020 r. Docelowo City Logistics Wrocław I składać się będzie z 6 budynków o łącznej powierzchni 97 557 m kw.

Tworzone oraz rozbudowywane miejskie parki logistyczne są odpowiedzią na potrzeby firm, które chcą być coraz bliżej swoich klientów. Jak mówi Marek Dobrzycki, Managing Director z Panattoni Europe: – City Logistics Parks to obiekty atrakcyjne lokalizacyjnie – z jednej strony blisko miast, z drugiej leżące w sąsiedztwie tras wylotowych. Powstają zgodnie z zasadą Small Business Units, przyciągając niewielkimi przestrzeniami średnie i małe przedsiębiorstwa. Poza tym są doskonałą odpowiedzią na potrzeby logistyki ostatniej mili oraz logistyki wewnątrzmiejskiej. Przedsiębiorstwa walczą o klienta także przez szybkość dostarczenia produktu, dlatego City Logistics Parks są dla nich wyborem niezwykle atrakcyjnym. Oraz dodaje: – W Panattoni Europe realizujemy aż 5 takich obiektów i każdy z nich cieszy się ogromną popularnością wśród najemców, co potwierdza zapotrzebowanie na miejskie inwestycje.

Panattoni konsekwentnie rozwija portfolio inwestycji w ramach konceptu Ciyty Logistics Parks. Deweloper w pełni zrealizował cztery kompleksy, a jeden ma w budowie w trzech kluczowych regionach Polski. W ramach miejskich parków logistycznych dostarczył już 116 506m kw. Oprócz powstającego we Wrocławiu City Logistics Wrocław I, deweloper dysponuje atrakcyjnymi lokalizacyjnie obiektami w Łodzi i Warszawie. Aż trzy centra logistyczne powstają w stolicy. City Logistics Warsaw I znajduje się zaledwie 4 km od budowanej trasy S7, która docelowo skomunikuje Warszawę z Krakowem na południu oraz Gdańskiem na północy. Kolejną inwestycją wewnątrz największego w Polsce miasta jest City Logistics Warsaw II, którego położenie (1km od drogi ekspresowej S8) pozwoli na sprawne połączenie z najważniejszymi aglomeracjami w kraju – Łodzią i Wrocławiem – oraz największym miastem we wschodniej Polsce – Białymstokiem. Ponadto, zaledwie 6 km od lotniska na Okęciu Panattoni Europe buduje City Logistics Warsaw Airpot, który sąsiaduje z Węzłem „Opacz” spajającym drogi ekspresowe S2 i S8. Łączna powierzchnia stołecznych City Logistics Parks wyniesie docelowo ponad 50 000 m kw. Dodatkowo deweloper tworzy miejski park logistyczny w samym sercu Łodzi, zaledwie 4 km od jej centrum. Obiekt o powierzchni 35 573 m kw. znajduje 6 km od autostrady A1 łączącej północ z południem Polski oraz 30 km od autostrady A2, łączącej Warszawę i Berlin.

City Logistics Wrocław I. Pełne wynajęcie wybudowanych dotychczas w ramach City Logistics Wrocław I blisko 37 000 m kw. powierzchni nie może dziwić. Lokalizacyjnie kompleks łączy wszystkie cechy pożądane przez najemców. Znajduje się w obrębie miasta, zaledwie 8 km od jego centrum, stwarzając doskonałą płaszczyznę do logistyki wewnątrzmiejskiej oraz stając się atrakcyjnym miejscem pracy dla mieszkańców stolicy Dolnego Śląska. Ponadto lokalizacja obiektu sprzyja transportowi krajowemu i międzynarodowemu. City Logistics Wrocław I znajduje się zaledwie 2 km od autostrady A4 – biegnącej od południowo-wchodniej do zachodniej granicy kraju – oraz 4 km od autostradowej obwodnicy Wrocławia A8.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

Powstała pierwsza hala Hillwood Częstochowa Zachód w Kłobucku

20 września 2019

Kończy się pierwszy etap budowy parku magazynowego Hillwood Częstochowa Zachód, w ramach którego powstała pierwsza z hal. Trwają prace przy budowie ronda na drodze krajowej nr 43, które ma ułatwić dojazd do nowego centrum. Docelowo park magazynowy składać się będzie z dwóch hal o łącznej powierzchni ponad 57 tys. mkw. Jest to jedna z największych inwestycji Hillwood w województwie śląskim.

czytaj więcej »


DB Schenker: mistrzowie bezpieczeństwa

19 września 2019

Na początku września kierowcy walczyli w Mistrzostwach Bezpiecznej i Ekonomicznej Jazdy o Puchar Prezesa DB Schenker. Mistrzostwa zorganizowano już po raz dziesiąty. Ich celem jest przede wszystkim promocja bezpiecznego zachowania na drodze, a także ekonomicznej jazdy.

czytaj więcej »


Fabryka zmywarek BSH w Łodzi otwarta

18 września 2019

Panattoni Europe otworzył największy obiekt produkcyjny w swoim portfolio i największy zakład produkcyjny AGD w Europie – fabrykę zmywarek BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego. Obiekt dedykowany przemysłowi 4.0 powstał w Łodzi – obok Central European Logistics Hub – zajmując 57 000 m kw.

czytaj więcej »


Logistyka polskich jabłek w eksporcie

17 września 2019

Z jakimi zagrożeniami i wyzwaniami wiąże się transport morski jabłek w kontenerach? Za jakie etapy procesu odpowiadają sadownicy, logistycy, spedytorzy, armatorzy… ? Eksport owoców z Polski w 2018 r. wzrósł o 8% w stosunku do poprzedniego roku. Największą popularnością cieszą się jabłka, których za granicę sprzedano 839 tys. t za 346 mln euro. Polskie jabłka znajdują odbiorców na całym świecie, mimo wprowadzonego przez Rosję w 2014 r. embarga.

czytaj więcej »


Blockchain a efektywność łańcucha dostaw

16 września 2019

Zarządzanie łańcuchem dostaw i wszystkimi aspektami związanymi z produkcją i dystrybucją towarów jest niezwykle złożonym procesem. Nawet wykorzystując kosztowne oprogramowanie do śledzenia zamówień i realizowania wysyłek, większość firm logistycznych nadal ma ograniczoną widoczność i wgląd w to, gdzie w danym momencie znajdują się wszystkie ich towary. Jest to skutkiem luk analogowych, które pojawiają się w trakcie realizacji całego procesu.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter