Autorskie rozwiązania logistyczne

27 września 2018

ID Logistics kontynuuje inwestycje w innowacyjne technologie, które wspierają zarządzanie procesami magazynowania. Wśród nich są autorskie rozwiązania zaprojektowane przez polski zespół firmy i pierwszy raz zastosowane w centrach dystrybucyjnych w Polsce.

W ostatnim czasie, przy współpracy z partnerami zewnętrznymi, przetestowane zostały dwa takie rozwiązania: automat do zarządzania folią stretch i system kamer HD do rejestracji online procesu kompletacji.

Rozwiązania te, przygotowane pod kątem określonych potrzeb i wymogów ID Logistics, pozwalają na optymalizację kosztów operacyjnych i zwiększają kontrolę procesów magazynowych.

Zarządzanie zużyciem folii – Auto-Stretch Manager

Auto-Stretch Manager (ASM) – automatyczny podajnik do folii to w pełni zautomatyzowane urządzenie pozwalające na zarządzanie zużyciem folii stretch, stosowanej w magazynach do owijania palet. Jest ono bardzo proste w obsłudze, przypomina automat do kawy lub słodyczy. Pracownik magazynowy podchodzi do podajnika, który skanuje jego identyfikator, pobiera od niego zużyte rolki folii i wydaje nowe. Urządzenie waży zużyte rolki oraz rejestruje, ile kilogramów folii zostało wykorzystanych przez pracownika. Jednocześnie poprzez połączenie z systemem magazynowym zebrane dane mogą być porównane z ilością konfekcjonowanych palet, kartonów oraz zużytej folii (w metrach sześciennych). Na podstawie otrzymanych jednostkowych wskaźników zużycia folii można określić ilość i stopień zużycia folii w magazynie, sprawdzić w jakim celu została wykorzystana oraz skontrolować jej jakość.

Wykorzystanie tego prostego w obsłudze urządzenia przynosi firmie wymierne korzyści.

– Jedną z ważnych pozycji kosztowych podczas przygotowania palet w magazynach stanowi folia stretch. Bazując na własnym pomyśle i koncepcji oraz wspierani przez wybranego partnera zewnętrznego zaprojektowaliśmy urządzenie, które ułatwia racjonalne zarządzanie zużyciem folii i zapewnia nam konkretne oszczędności. Dzięki wykorzystaniu ASM możemy zmniejszyć zużycie folii o ok. 10 proc. – wyjaśnia Marcin Smoła, dyrektor operacyjny ID Logistics Polska. – Nadal będziemy pracować nad rozwijaniem tego urządzenia. Już w fazie kształtowania się samego pomysłu na rozwiązanie oraz podczas implementacji prototypu powstały nowe propozycje dodatkowych usprawnień, które teraz będziemy systematycznie wdrażać.

Testy prototypu ASM zostały przeprowadzone w pierwszej połowie 2018 roku. Obecnie urządzenie wykorzystywane jest w magazynie ID Logistics w Mszczonowie.

Rejestracja online procesu kompletacji – Mobil Eye

Mobil Eye, drugi autorski pomysł ID Logistics, to system kamer obrotowych 360 stopni zamontowanych na specjalnym wysięgniku na wózkach widłowych. Kamery w czasie rzeczywistym rejestrują cały proces przygotowania (kompletacji) palety i towarów, zgodnie z zamówieniami składanymi przez sklepy. Nagranie jest przekazywane do systemu i przechowywane na specjalnych serwerach o dużej pojemności. Informacje te mogą być połączone także z danymi systemowymi WMS. Dzięki zastosowaniu takiego rozwiązania w sytuacji zgłoszenia przez klienta reklamacji dotyczącej konkretnej palety możliwe jest szybkie odtworzenie nagrania z kompletacji oraz potwierdzenie prawidłowości pobrania konkretnych artykułów w odpowiedniej ilości. Co ważne, wysoka jakość nagrań HD pozwala na dostrzeżenie nawet najmniejszych szczegółów, na przykład można odczytać kod umieszczony na kartonach. Istnieje też możliwość doboru odpowiedniej jakości kamery, w zależności od tego, co ma być zarejestrowane.

Do najważniejszych korzyści, wynikających z wdrożenia Mobil Eye należy poprawa jakości preparacji oraz wgląd i pełna kontrola całego procesu, co zmniejsza poziom reklamacji i zwiększa zaufanie ze strony klientów. W przyszłości to rozwiązanie ma zostać połączone z systemem reklamacyjnym, co pozwoli na automatyczne wyszukiwanie konkretnego nagrania. Posiadając kod artykułu z zamówienia, będzie można w bardzo sprawny sposób przeglądać odtwarzany film, przechodząc niemal automatycznie do nagrania z konkretnego pobrania, zarejestrowanego w systemie WMS oraz systemie Mobile Eye w ściśle określonym czasie (dzień, godzina, minuta, sekunda). To ułatwi i przyśpieszy czas potencjalnie rozpatrywanych reklamacji.

Testy Mobil Eye przeprowadzono w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. W dwóch magazynach sprawdzane były dwa różne rozwiązania, przygotowane przy współpracy z dwoma, niezależnymi partnerami zewnętrznymi. Oba testy otrzymały pozytywny wynik. Obecnie jedno z tych rozwiązań jest wdrażane w magazynie ID Logistics w Mszczonowie, przygotowywane są plany dotyczące wykorzystania drugiego w innych centrach dystrybucyjnych w Polsce.

– Innowacyjność wpisana jest w DNA naszej firmy. Dzięki nowoczesnym technologiom zapewniamy klientom najwyższą jakość i poziom obsługi. Stąd tak dużą wagę przykładamy do tego obszaru naszej działalności. Zanim przygotujemy kolejne rozwiązanie, sprawdzamy różne oferty na rynku. Jeśli te propozycje nie odpowiadają naszym potrzebom, projektujemy nowe rozwiązania i je testujemy. Co więcej, polski zespół jest pionierem we wdrażaniu wielu innowacyjnych rozwiązań logistycznych, które po raz pierwszy zostały zastosowane w magazynach ID Logistics w Polsce i na świecie – podkreśla Marcin Smoła.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

Tańczący z Paletami

14 grudnia 2018

Już po raz piąty operatorzy firm Raben i Fresh Logistics wzięli udział w konkursie wieńczącym cykl szkoleń z zakresu bezpiecznej pracy w magazynie. Wspólna akcja Grupy Raben i Akademii Bezpieczeństwa STILL to jeden z najciekawszych w Polsce przykładów budowania kultury organizacyjnej skupionej na bezpieczeństwie.

czytaj więcej »


Zrównoważone standardy Prologis

13 grudnia 2018

Działania Prologis na rzecz zrównoważonego rozwoju osiągnęły w listopadzie punkt kulminacyjny. Tegoroczne cele w zakresie ochrony środowiska, odpowiedzialności społecznej i ładu korporacyjnego (ESG) zostały nie tylko osiągnięte, ale przekroczone.

czytaj więcej »


Centrum logistyczne Zalando pod Szczecinem rozpoczęło działalność

12 grudnia 2018

Zalando oficjalnie oddało do użytku centrum logistyczne pod Szczecinem. Inwestycja jest kolejnym krokiem w poszerzaniu sieci logistycznej Zalando, mającym na celu zapewnienie wysokiej jakości obsługi rosnącej grupie klientów, która liczy obecnie ponad 25 mln konsumentów na 17 rynkach.

czytaj więcej »


Marzena Wal nowym dyrektorem ds. rozwoju biznesu HUB logistics

11 grudnia 2018

Z początkiem grudnia do zespołu Hub Logistics – polskiej spółki fińskiego lidera usług logistyki kontraktowej – dołączyła Marzena Wal, obejmując funkcję dyrektora ds. rozwoju biznesu.

czytaj więcej »


Rozwój Everoad w Polsce

10 grudnia 2018

Średni czas płatności w sektorze transportu drogowego w Europie wynosi około 50 dni, Everoad zapewnia firmom transportowym płatności w ciągu 72 godzin od chwili otrzymania faktury za wykonaną usługę.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter