2018 według STILL

4 lutego 2019

Różnorodność – to słowo-klucz, pozwalające podsumować miniony rok z perspektywy STILL. Rok 2018 przyniósł przełomowe produkty i rozwiązania – zarówno w obszarze wózków czołowych, kompletacyjnych, jak i techniki magazynowej i automatyki.

Dzisiejszy, coraz bardziej złożony i innowacyjny rynek transportu wewnętrznego sprzyja upowszechnieniu outsourcingu, automatyzacji i kompleksowej obsługi przez jednego dostawcę. Znalazło to odzwierciedlenie w premierach produktowych STILL w 2018 roku.

Elektryzujący RX 20

– Wózek jest niewiarygodnie cichy i przyjemny w prowadzeniu. Zapewnia dobrą widoczność we wszystkich kierunkach oraz – jak na tak kompaktowy pojazd – oferuje operatorowi zaskakująco dużo miejsca. Perfekcyjnie łączy efektywność energetyczną i produktywność. RX 20 wytycza nowe standardy segmencie wózków widłowych z przeciwwagą do 2,5 t – uzasadniło swój wybór jury IFOY 2018, przyznając tytuł najlepszego wózka czołowego roku modelowi STILL RX 20. Jego podstawowym wyróżnikiem jest skuteczne pogodzenie dwóch pozornie sprzecznych dążeń. Wózek jest krótszy i niższy niż jego poprzednicy. Mimo to mieści się w nim bateria o podwyższonej pojemności, a w kabinie operatora jest więcej miejsca niż dotychczas.

Dynamiczny OPX

Do nagrody IFOY 2018 w dwóch innych kategoriach (wózek magazynowy i nagroda specjalna) nominowano rozwiązania z serii wózków kompletacyjnych STILL OPX. Ich wysoka wydajność ma być odpowiedzią na wymagania centrów dystrybucyjnych dla e-commerce oraz systemu Omnichannel. Cechą charakterystyczną linii jest system STILL Easy Drive – urządzenie sterujące w formie ergonomicznej kierownicy. Zapewnia ono precyzyjne kierowanie ruchem wózka, a dzięki zintegrowanemu wyświetlaczowi, komunikuje operatorowi stan baterii i czas pracy. W wersjach z masztem można za jego pośrednictwem sterować także hydrauliką przemieszczeń pionowych – bez ściągania rąk z „kółka”. Oznacza to, że w wariantach z podnoszonym stanowiskiem operatora, służących kompletacji na pierwszej kondygnacji, istnieje możliwość kierowania jazdą niezależnie od położenia kierownicy. „Jazda przekątna” – jednoczesny ruch w pionie i poziomie – pozwala uzyskać znaczące oszczędności czasu pracy.

AFC i stabilny MX-X

Na kwietniowych targach CeMAT po raz pierwszy zaprezentowano system AFC służący kompensacji nierówności podłoża w magazynach wykorzystujących wózki systemowe. Jego innowacyjność polega na tym, że zamiast tłumić drgania masztu ograniczające efektywność kompletacji na najwyższych kondygnacjach regałów, u podstaw eliminuje on przyczynę ich powstawania. Jego czujniki rejestrują względną wysokość kół na osiach nośnych. Ich położenie jest natychmiast wyrównywane w odpowiedzi na różniące się odczyty. Dzięki szybkim procesorom wykorzystanym w systemie, reaguje on bez najmniejszych opóźnień nawet przy maksymalnej prędkości jazdy. W związku z tym rama pojazdu jest przez cały czas wypoziomowana, a maszt – w efekcie – utrzymany w idealnym pionie. Pozwala to do minimum ograniczyć jego drgania, umożliwiając tym samym sprawniejsze wykonywanie zadań przeładunkowych. Dostępny opcjonalnie jako wyposażenie wózków systemowych STILL MX-X pozwala zaoszczędzić na renowacji posadzki. By zachować efektywność procesów transportowych w wąskich alejkach konieczne było dotychczas idealnie równe podłoże. Dzięki systemowi STILL AFC niedoskonałości powierzchni są kompensowane i pozostają bez wpływu na jakość i tempo pracy wózka i operatora.

Inteligentne iGo

Do rodziny rozwiązań automatyzacyjnych STILL iGo, której przedstawiciele nagradzani byli tytułem IFOY w 2014, 2015 i 2017 roku (odpowiednio: iGo Easy, iGo Systems oraz iGo neo CX 20) dołączył w 2018 zestaw pozwalający na stworzenie autonomicznych punktów przeładunkowych. Układ złożony ze standardowych pojazdów i napędzanych ram transportowych zaprezentowano po raz pierwszy na targach LogiMAT. Dzięki czujnikom pozycjonowania, obniżania i przesuwu oraz zainstalowanemu oprogramowaniu może on samodzielnie obsługiwać linie produkcyjne. Wózek wysokiego podnoszenia STILL EXV realizuje zadania zaopatrzenia stacji przeładunkowych w potrzebne surowce. Gdy podjeżdża do nich ciągnik LTX z automatyczną ramą typu „E”, samoczynnie uruchamia się jej napęd. Platformy zostają opuszczone, a wskutek ruchów rolek zamontowanych na stanowisku przeładunku oraz ramie, pakunek umieszczany jest na zestawie transportowym. Kto wie, może rozwiązanie będzie kontynuować rodzinną tradycję i zostanie docenione przez jury IFOY w 2019?

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

Nowa inwestycja – MFC – 7R City Flex Warsaw Airport I

22 lutego 2019

7R, ogólnopolski deweloper działający na rynku nieruchomości, zdecydował się na współpracę joint venture z MF Capital (MFC), specjalizującą się w zarządzaniu aktywami i inwestycjami oraz DIL Polska Baumanagement – ekspertem w zarządzaniu projektami na rynku nieruchomości.

czytaj więcej »


CCC rozbudowało Centrum Dystrybucyjne w Polkowicach

21 lutego 2019

W zaledwie 175 dni powiększono Centrum Dystrybucyjne CCC S.A. w Polkowicach. Dzięki inwestycji nowy obiekt zwiększa możliwości składowania o dodatkowe 9 mln par obuwia. Generalnym wykonawcą rozbudowy była firma W.P.I.P. z Poznania.

czytaj więcej »


FM Logistic: specjalistyczny magazyn farmaceutyczny w Rumunii

20 lutego 2019

Francuski dostawca usług logistycznych i transportowych, firma FM Logistic, otworzyła w Bukareszcie specjalistyczny magazyn chłodniczy o wartości 20 milionów euro, który wychodzi naprzeciw zapotrzebowaniu rozwijającej się branży farmaceutycznej i sektorowi opieki zdrowotnej w Rumunii.

czytaj więcej »


Dachser z bezpośrednią linią Warszawa-Bratysława

19 lutego 2019

Dachser uruchomił nowe bezpośrednie połączenie z Warszawy do Bratysławy. Ciężarówki w żółto-niebieskich barwach będą realizowały przewozy na tej trasie we wszystkie dni robocze.

czytaj więcej »


GLS Poland w parze z żużlową potęgą

18 lutego 2019

Firma kurierska kontynuuje współpracę z żużlową reprezentacją Polski. GLS Poland już trzeci sezon z rzędu będzie sponsorem generalnym biało-czerwonych. Lider jakości w europejskiej logistyce przesyłek zapowiada nowości oraz atrakcje również dla kibiców „czarnego sportu”.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter