2018 według STILL

4 lutego 2019

Różnorodność – to słowo-klucz, pozwalające podsumować miniony rok z perspektywy STILL. Rok 2018 przyniósł przełomowe produkty i rozwiązania – zarówno w obszarze wózków czołowych, kompletacyjnych, jak i techniki magazynowej i automatyki.

Dzisiejszy, coraz bardziej złożony i innowacyjny rynek transportu wewnętrznego sprzyja upowszechnieniu outsourcingu, automatyzacji i kompleksowej obsługi przez jednego dostawcę. Znalazło to odzwierciedlenie w premierach produktowych STILL w 2018 roku.

Elektryzujący RX 20

– Wózek jest niewiarygodnie cichy i przyjemny w prowadzeniu. Zapewnia dobrą widoczność we wszystkich kierunkach oraz – jak na tak kompaktowy pojazd – oferuje operatorowi zaskakująco dużo miejsca. Perfekcyjnie łączy efektywność energetyczną i produktywność. RX 20 wytycza nowe standardy segmencie wózków widłowych z przeciwwagą do 2,5 t – uzasadniło swój wybór jury IFOY 2018, przyznając tytuł najlepszego wózka czołowego roku modelowi STILL RX 20. Jego podstawowym wyróżnikiem jest skuteczne pogodzenie dwóch pozornie sprzecznych dążeń. Wózek jest krótszy i niższy niż jego poprzednicy. Mimo to mieści się w nim bateria o podwyższonej pojemności, a w kabinie operatora jest więcej miejsca niż dotychczas.

Dynamiczny OPX

Do nagrody IFOY 2018 w dwóch innych kategoriach (wózek magazynowy i nagroda specjalna) nominowano rozwiązania z serii wózków kompletacyjnych STILL OPX. Ich wysoka wydajność ma być odpowiedzią na wymagania centrów dystrybucyjnych dla e-commerce oraz systemu Omnichannel. Cechą charakterystyczną linii jest system STILL Easy Drive – urządzenie sterujące w formie ergonomicznej kierownicy. Zapewnia ono precyzyjne kierowanie ruchem wózka, a dzięki zintegrowanemu wyświetlaczowi, komunikuje operatorowi stan baterii i czas pracy. W wersjach z masztem można za jego pośrednictwem sterować także hydrauliką przemieszczeń pionowych – bez ściągania rąk z „kółka”. Oznacza to, że w wariantach z podnoszonym stanowiskiem operatora, służących kompletacji na pierwszej kondygnacji, istnieje możliwość kierowania jazdą niezależnie od położenia kierownicy. „Jazda przekątna” – jednoczesny ruch w pionie i poziomie – pozwala uzyskać znaczące oszczędności czasu pracy.

AFC i stabilny MX-X

Na kwietniowych targach CeMAT po raz pierwszy zaprezentowano system AFC służący kompensacji nierówności podłoża w magazynach wykorzystujących wózki systemowe. Jego innowacyjność polega na tym, że zamiast tłumić drgania masztu ograniczające efektywność kompletacji na najwyższych kondygnacjach regałów, u podstaw eliminuje on przyczynę ich powstawania. Jego czujniki rejestrują względną wysokość kół na osiach nośnych. Ich położenie jest natychmiast wyrównywane w odpowiedzi na różniące się odczyty. Dzięki szybkim procesorom wykorzystanym w systemie, reaguje on bez najmniejszych opóźnień nawet przy maksymalnej prędkości jazdy. W związku z tym rama pojazdu jest przez cały czas wypoziomowana, a maszt – w efekcie – utrzymany w idealnym pionie. Pozwala to do minimum ograniczyć jego drgania, umożliwiając tym samym sprawniejsze wykonywanie zadań przeładunkowych. Dostępny opcjonalnie jako wyposażenie wózków systemowych STILL MX-X pozwala zaoszczędzić na renowacji posadzki. By zachować efektywność procesów transportowych w wąskich alejkach konieczne było dotychczas idealnie równe podłoże. Dzięki systemowi STILL AFC niedoskonałości powierzchni są kompensowane i pozostają bez wpływu na jakość i tempo pracy wózka i operatora.

Inteligentne iGo

Do rodziny rozwiązań automatyzacyjnych STILL iGo, której przedstawiciele nagradzani byli tytułem IFOY w 2014, 2015 i 2017 roku (odpowiednio: iGo Easy, iGo Systems oraz iGo neo CX 20) dołączył w 2018 zestaw pozwalający na stworzenie autonomicznych punktów przeładunkowych. Układ złożony ze standardowych pojazdów i napędzanych ram transportowych zaprezentowano po raz pierwszy na targach LogiMAT. Dzięki czujnikom pozycjonowania, obniżania i przesuwu oraz zainstalowanemu oprogramowaniu może on samodzielnie obsługiwać linie produkcyjne. Wózek wysokiego podnoszenia STILL EXV realizuje zadania zaopatrzenia stacji przeładunkowych w potrzebne surowce. Gdy podjeżdża do nich ciągnik LTX z automatyczną ramą typu „E”, samoczynnie uruchamia się jej napęd. Platformy zostają opuszczone, a wskutek ruchów rolek zamontowanych na stanowisku przeładunku oraz ramie, pakunek umieszczany jest na zestawie transportowym. Kto wie, może rozwiązanie będzie kontynuować rodzinną tradycję i zostanie docenione przez jury IFOY w 2019?

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

Brąz dla magazynu DB Schenker w Bydgoszczy

17 lipca 2019

Magazyn logistyczny DB Schenker w Bydgoszczy został wyróżniony za doskonałość operacyjną – uzyskał status bronze zgodnie z korporacyjnym standardem XSITE. W połowie 2019 r. magazyn został poddany ocenie według globalnego, korporacyjnego standardu doskonałości operacyjnej XSITE. Audyt przeprowadzony przez międzynarodowych ekspertów zakończył się sukcesem.

czytaj więcej »


Nowa działka SEGRO we Wrocławiu

15 lipca 2019

Firma SEGRO nabyła działkę o powierzchni ponad 17 ha w podwrocławskich Biskupicach Podgórnych. Na jej terenie już wkrótce powstanie SEGRO Logistics Park Wrocław. Spółka SEGRO dostarczy 75 000 m2 nowoczesnej powierzchni magazynowo-produkcyjnej, dostosowanej do potrzeb klientów z różnych branż.

czytaj więcej »


Raben w stylu eko

12 lipca 2019

Ograniczenie transportu byłoby trudne i niewskazane dla gospodarki: ucierpiałyby na tym potrzeby konsumentów i interesy przedsiębiorstw, jak również wyniki ekonomiczne poszczególnych krajów. Można, a nawet trzeba, w obliczu postępujących zmian klimatycznych, uczynić go jak najbardziej zrównoważonym.

czytaj więcej »


City Logistics Wrocław I wynajęty. Będzie rozbudowa

10 lipca 2019

Panattoni Europe intensyfikuje działania w ramach City Logistics Parks. We Wrocławiu deweloper zakończył pierwszy etap City Logistics Wrocław I – wybudowanych zostało 36 700 m kw., które są już wynajęte w 100 proc, a od sierpnia staruje druga faza inwestycji – realizacja kolejnych 25 000 m kw.

czytaj więcej »


Największy magazyn GEFCO powstaje pod Wrocławiem

8 lipca 2019

GEFCO zapowiedziało uruchomienie jesienią swojego największego magazynu w Polsce. Obiekt o powierzchni 32 500 m kw. powstaje w Psarach na Dolnym Śląsku i jest częścią parku S5 Wrocław North Gates, inwestycji Panattoni Europe.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter