138 ton z Brazylii do Meksyku

7 września 2020

Dachser Air & Sea Logistics zorganizował transport ponadgabarytowej maszyny do produkcji samochodów. Po rozebraniu jej na 14 części, sam największy element – kompresor – ważył 125 ton. Podróż składała się z trzech etapów – przejeździe ładunków przez brazylijski stan Sao Paulo, transportu statkiem kontenerowym do Meksyku, i przewozu maszyny do zakładu produkcyjnego w środkowym Meksyku ciężarówką.
Pod koniec kwietnia Dachser wysłał łącznie 138 ton ponadgabarytowych maszyn i komponentów do produkcji samochodów z brazylijskiego Jundiaí do Silao w Meksyku. Projekt ten wymagał od ekspertów z oddziałów Dachser w Brazylii, Meksyku i USA wykorzystania całego logistycznego doświadczenia. – Stale wspieramy naszych klientów w rozwiązywaniu złożonych problemów logistycznych – mówi Guido Gries, dyrektor zarządzający Dachser Americas. – Ładunki ciężkie zawsze stanowią szczególne wyzwanie. W tym przypadku oprócz wiedzy specjalistycznej potrzebna jest też tak naprawdę zdolność do innowacyjnego myślenia. Dla klienta doświadczenie Dachser w transporcie projektowym i silna sieć w Ameryce Łacińskiej były decydującymi czynnikami przy wyborze firmy na partnera logistycznego.

Pierwszy etap: przez Brazylię na przyczepie platformowej

Od samego początku ten projekt transportowy stanowił duże wyzwanie: maszyna była nadal w użyciu i znajdowała się w wykopie o głębokości około 5,5 metra. Dachser zlecił jednemu ze swoich lokalnych partnerów, specjalizującemu się w sprzęcie dźwigowym , wyniesienie komponentów z wykopu. Następnie elementy maszyny musiały zostać rozebrane na 14 części różnej wielkości. Szybkość w działaniu była również ważna, ponieważ czas, w którym maszyny opuszczały fabrykę w Brazylii, w naturalny sposób wpływał na długość dostawy do Meksyku.

Podróż była kontynuowana do portu Santos na wieloosiowej naczepie platformowej uzgodnionymi wcześniej trasami. Ze względu na ograniczenia COVID-19 nie było eskorty policyjnej, a ładunek mógł podróżować po częściowo górzystym terenie tylko między 23:00 i 6:00 rano. W sumie pokonanie prawie 160 kilometrów z Jundiaí do portu w Santos zajęło tydzień.

– Projekt wymagał zaangażowania wielu osób: od organów wydających zezwolenia, przez pośredników i władze lokalne, po operatora logistycznego i naszych partnerów w transporcie drogowym . Dlatego też, w celu zapewnienia płynnej realizacji, kluczowe jest, by wszyscy byli na bieżąco i w pełni zaangażowani.

Kontenerowcem do Meksyku

Podczas organizacji dalszego transportu statkiem, pod uwagę brane były rorowiec i drobnicowiec Po dokładnej analizie kosztów, czasu transportu, a przede wszystkim bezpieczeństwa, Dachser zdecydował się na drobnicowiec. Daje to nadawcy elastyczność w załadunku i wyładunku, a także w przechowywaniu i rozładunku, zapewniając jednocześnie efektywność w dotrzymywaniu kosztów i terminów dostaw.

We współpracy z firmą spedycyjną CMA-CGM zespół Dachser Brazil wskazał typ statku wymaganego do transportu i przechowywania wielkogabarytowego sprzętu. Zdecydowali się na statek kontenerowy jako opcję najszybszą i najbardziej wydajną. Ładunek składowano w statku na płaskich kontenerach regałowych i specjalnie skonstruowanej platformie.

W porcie Santos czekało kolejne wyzwanie: aby uniknąć ewentualnych kolizji z suwnicami terminalu podczas załadunku ciężkiej przesyłki, zespół Dachser zaaranżował pływający dźwig, który umożliwił załodze załadunek po przeciwnej stronie statku, omijając w ten sposób suwnice bramowe. Wymagało to dobrych warunków pogodowych, aby zapewnić precyzyjne rozłożenie ciężaru podczas całego procesu podnoszenia.

Efekty Covid-19 również były odczuwalne

Po 30 dniach na morzu ładunek dotarł do atlantyckiego portu Veracruz w Meksyku. Był to koniec meksykańskiego długiego weekendu, ale dobrze skoordynowane plany zespołu Dachser Mexico sprawiły, że wakacje nie spowolniły transportu. Towar został przeniesiony bezpośrednio ze statku na modułową ciężarówkę, która czekała obok. Następnego dnia dokonano odprawy celnej.

Podobnie jak na pierwszym etapie podróży w Brazylii, ładunek został przetransportowany drogą lądową z portu do zakładu produkcyjnego z zachowaniem dodatkowych środków ostrożności w związku z pandemią koronawirusa. Gdy wstępnie trasy na drogach krajowych zostały zatwierdzone, harmonogram dostawy musiał zmierzyć się z tymczasowymi zamknięciami dróg, z góry określonymi przedziałami czasowymi i brakiem eskorty lokalnej policji. 700-kilometrowa podróż z portu Veracruz do zakładu klienta w Silao w środkowym Meksyku zajęła następnie trzy dni. Gdy ciężki ładunek dotarł do miejsca przeznaczenia, trzy dźwigi ostatecznie wyładowały go z ciężarówki.

– Pomyślne zrealizowanie projektu tej rangi jest wielkim osiągnięciem – zwłaszcza w środku globalnej pandemii – mówi Edgardo Hamon, dyrektor zarządzający Dachser Mexico. – Pokazuje to, jak dobrze różne organizacje krajowe w rodzinie Dachser współpracują ze sobą, aby osiągnąć coś pozornie nieosiągalnego.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

Pierwszy projekt GLP w Polsce będzie gotowy jesienią (VIDEO)

28 września 2020

Pierwsze centrum logistyczne budowane przez GLP w Polsce powstaje zaledwie kilka minut jazdy od południowych granic Warszawy, w pobliżu centrum handlowego w Jankach. Inwestycja jest realizowana w najwyższym standardzie dostępnym na polskim rynku. Łącznie oferuje 32 000 mkw. powierzchni magazynowej wraz z wygodnym zapleczem biurowym.

czytaj więcej »


MŚP oglądają każdą złotówkę

25 września 2020

Pomimo kryzysu, co ósmy przedsiębiorca w najbliższym czasie planuje nowe inwestycje. 60% z nich zamierza kupić maszyny i sprzęt, prawie ¼ chce przeznaczyć dodatkowe środki na cyfryzację. Największym zainteresowaniem cieszą się inwestycje budowlane i remontowe. Równocześnie rośnie grupa firm, które odkładają w czasie przyszłe nakłady finansowe. Tak wynika z 3. edycji badania „KoronaBilans MŚP” przygotowanego na zlecenie Krajowego Rejestru Długów.

czytaj więcej »


24 września 2020

Grupa Transporeon poszerza swoją ofertę o cyfrowe audytowanie faktur za transport, dzięki przejęciu ControlPay. W rezultacie firma może zapewnić swoim klientom kompleksową obsługę zleceń transportowych – począwszy od ich pozyskiwania aż po zautomatyzowane rozliczenie i analizę płatności. Przedsiębiorstwo rozwija też swoją działalność w Europie Wschodniej – niedawno otworzył swoje pierwsze biuro na Ukrainie.

czytaj więcej »


Rozbudowa Panattoni Park Tychy

23 września 2020

Panattoni rozbudowuje Panattoni Park Tychy m.in. na potrzeby ekspansji firmy Regesta. Operator logistyczny zwiększy zajmowaną powierzchnię niemal trzykrotnie, z dotychczasowych 6500 mkw. do 17 200 mkw. Realizacja kolejnego etapu kompleksu zakończy się w lutym 2021 roku, a Regesta skorzysta z nowej powierzchni w marcu. Panattoni Park Tychy po rozbudowie osiągnie powierzchnię 52 934 mkw.

czytaj więcej »


FM Logistic Centralna Europa rozpoczyna współpracę z Grohe

21 września 2020

8 września 2020 r. w magazynie FM Health zlokalizowanym w Błoniu koło Warszawy należącym do FM Logistic CE oficjalnie zainaugurowano rozpoczęcie operacji logistycznych dla znanego niemieckiego producenta armatury sanitarnej, firmy Grohe. Jest to realizacja długoterminowej umowy zawartej między przedsiębiorstwami jeszcze w grudniu ubiegłego roku.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter