Zewnętrzne usługi logistyczne

Zewnętrzne usługi logistyczne

Michał Wochna, dyrektor ds. logistyki, Spedimex Sp. z o.o.
Zmiany w zachowaniu konsumentów, jakie dokonały w ciągu ostatnich kilkunastu lat, wpływają na podejście firm do logistyki. Postępująca presja nabywców wymusza coraz szybsze tempo realizowania zleceń. Firmy starają się dostosować do wymagań odbiorcy końcowego, co wiąże się z poszukiwaniem coraz bardziej dogodnych rozwiązań w zakresie terminów i warunków dostawy.
Decydujący wpływ na wzrost popytu na usługi logistyczne ma sektor e-commerce. Jego intensywny rozwój warunkuje realokację znaczącej części towarów z kanału tradycyjnego do internetowego. W porównaniu do handlu tradycyjnego, sprzedaż internetowa oznacza krótszy czas realizacji zamówień – co jest wyzwaniem dla operatora, ale daje duży komfort transakcji dla konsumenta.
Szybkość doręczenia, kompletność dostawy, bezbłędność zamówień i ich indywidualizacja, szybka obsługa zwrotów to najważniejsze determinanty obsługi logistycznej. Czas to czynnik krytyczny procesów, a przy tym duża nieregularność zamówień i trudny do przewidzenia popyt, decydują o tym, że kontrahenci coraz chętniej wydzielają obsługę logistyczną poza organizację.
Niemniej jednak, rynek ten jest bardzo wymagający. Obsługa handlu internetowego nie może obejść się bez dużej elastyczności, gotowości do natychmiastowej obsługi szczytów sezonowych i sprzedażowych. Duży nacisk kładziony jest na usługi o wartości dodanej, podnoszące atrakcyjność zakupów internetowych i przekładające się na wzrost liczby zamówień. Stąd duże znaczenie wyspecjalizowanych usług, przyczyniających się do zwiększenia wydajności i efektywności prowadzonych działań.

Ostatnie komentarze więcej komentarzy »

Budowanie przewagi

Budowanie przewagi

Teodor Kula, dyrektor zarządzający ESA Logistika Polska, Chieff Bussinss Developement Officer ESA Group
Naturalne w dzisiejszych czasach jest korzytanie z usług wyspecjalizowanych firm w zakresie transportu i magazynowania towarów, jednak w mojej opinii to mniej popularne usługi typu in-house są w stanie znacząco wpłynąć na zwiększenie przewagi konkurencyjnej firmy.

czytaj więcej »

Outsourcing pozwala zaoszczędzić do 40% kosztów logistycznych

Outsourcing pozwala zaoszczędzić do 40% kosztów logistycznych

dr inż. Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce
Wraz z poprawą koniunktury i rewolucyjnymi niemal zmianami w handlu, uruchomionymi przez upowszechnienie się Internetu, firmy zlecają operatorom coraz więcej zadań logistycznych.

czytaj więcej »

Większe powierzchnie magazynowe

Większe powierzchnie magazynowe

Michał Czarnecki, Vice President, Head of Leasing Prologis w Polsce
Zapotrzebowanie na coraz większą powierzchnię magazynową rośnie z roku na rok. O ile jeszcze kilka lat temu transakcje ok. 20 000 m2 były rzadkością, to dziś stały się praktycznie codziennością.

czytaj więcej »

Newsletter