Zarządzanie godnościowe

Zarządzanie godnościowe

 Najskuteczniejszym motorem pobudzającym do działania jest motyw godnościowy. Powszechnie uważa się, że ludzi interesuje jedynie kasa. Jest to prawda, ale tylko w tych firmach, w których nic poza kasą się nie oferuje.

Natomiast w firmie, w której można realizować swoje ambicje i marzenia, ludzie działają znacznie skuteczniej, bo funkcjonują w warunkach samokontroli wewnętrznej. Oczywiście pieniądze też muszą iść w ślad za wykonaną pracą. Praca wykonywana w warunkach kontroli i nadzoru powoduje natomiast, że pracownicy poszukują strategii obejścia kontroli. Zresztą i bez tego nie da się skutecznie kontrolować więcej niż 4–5 pracowników. Jedyna skuteczna metoda to samodyscyplina pracownika.

Uważam też, że celem firmy nie powinien być jedynie zysk. Oczywiście bez zysku firma nie może żyć, podobnie jak człowiek bez jedzenia. Jeśli jednak dla kogoś jedzenie jest celem życia, to taka osoba z reguły nie żyje zbyt długo. Podobnie rzecz się ma z firmą.

Prof. dr. hab. Andrzej Blikle

wiceprzewodniczący rady nadzorczej spółki A. Blikle

Ostatnie komentarze więcej komentarzy »

Cyfryzacja wspiera zwinność łańcucha dostaw

Cyfryzacja wspiera zwinność łańcucha dostaw

Przemysł 4.0 oznacza większe wykorzystanie IT, cyfryzację procesów, poprawę zwinności i elastyczności. Logistyka nie jest sama dla siebie lecz musi odpowiadać na potrzeby klientów. Przemysł 4.0 ma kluczową rolę do odegrania w sprostaniu potrzebom klientów, którzy oczekują coraz szybszych i odpowiedzialnych dostaw specjalnie dla nich przygotowanych towarów.

czytaj więcej »

Łańcuch jest tak mocny jak jego najsłabsze ogniwo

Łańcuch jest tak mocny jak jego najsłabsze ogniwo

Wyobraźmy sobie łańcuch złożony z wielu ogniw, czy poprawiając wszystkie ogniwa w tym łańcuchu sprawimy, że cały łańcuch będzie silniejszy? Nie! Aby cały łańcuch był silniejszy, wpierw należy zidentyfikować jego najsłabsze ogniwo i je ulepszyć, a dopiero wówczas łańcuch będzie silniejszy.

czytaj więcej »

Wyzwania dla branży TSL

Wyzwania dla branży TSL

Dwie dekady temu branża TSL otrzymała szansę rozwoju, gdyż globalizacja i e-commerce doprowadziły do drastycznego zwiększenia wolumenu potoków przesyłek, w tym przede wszystkim kurierskich. Rozpoczęta w drugiej dekadzie XXI w. epoka cyfryzacji i upowszechnienie telekomunikacji mobilnej oraz wywrotowe innowacje (disrupiton innovation) w handlu przynoszą nowe wyzwania dla branży TSL.

czytaj więcej »

Newsletter