Przed nami 2010 rok

Konkurencja w niemal każdej dziedzinie gospodarki szybko przybiera charakter globalny i wielu menedżerów zadaje sobie pytanie: W jaki sposób nie dać się wyprzedzić konkurencji i osiągnąć pozycję lidera?  W najbliższych latach o przewadze konkurencyjnej będą decydowały całe łańcuchy dostaw.

Konkurencja w niemal każdej dziedzinie gospodarki szybko przybiera charakter globalny i wielu menedżerów zadaje sobie pytanie: W jaki sposób nie dać się wyprzedzić konkurencji i osiągnąć pozycję lidera?  W najbliższych latach o przewadze konkurencyjnej będą decydowały całe łańcuchy dostaw.

Rok 2009 przyczynił się do rynkowej czystki. Te firmy, które innowacyjność odkładały na później, przekonały się, że była to strategia krótkowzroczna. Zderzyły się ze ścianą. Z pewnością w 2010 roku nie będzie powrotu do przestarzałych praktyk. Kryzys spowodował, że innowacyjność przestała być tylko modna, a stała się rzeczywistością.

Już bez menedżerskiej nonszalancji trzeba skupić się na zarządzaniu i nie ignorowania otoczenia core business. Dbać, by modele zarządzania, kompetencje i technologia były odpowiedzią na szybko zmieniające się warunki. Osiąganie przewagi rynkowej to kombinacja tych czynników, które umożliwiają firmom uruchomić efektywne procesy biznesowe, wykorzystujące innowacyjne rozwiązania. W sytuacji, gdy organizacja jest zdolna do całościowej i spójnej realizacji tych czterech wymiarów, wtedy jest dobrze przygotowana do komercyjnego wykorzystania swojej przewagi rynkowej.

Z pewnością w 2010 roku będziemy świadkami „nowej logistyki”.  Na łamach „Eurologistics” zaprezentujemy nowe rozwiązania, trendy w globalnych łańcuchach dostaw, a nasze konferencje będą okazją do wymiany myśli i prowokowania nowych rozwiązań!

Powodzenia w 2010 roku!

 

Przemysław Walewski

redaktor naczelny

Ostatnie komentarze więcej komentarzy »

Budowanie przewagi

Budowanie przewagi

Teodor Kula, dyrektor zarządzający ESA Logistika Polska, Chieff Bussinss Developement Officer ESA Group
Naturalne w dzisiejszych czasach jest korzytanie z usług wyspecjalizowanych firm w zakresie transportu i magazynowania towarów, jednak w mojej opinii to mniej popularne usługi typu in-house są w stanie znacząco wpłynąć na zwiększenie przewagi konkurencyjnej firmy.

czytaj więcej »

Outsourcing pozwala zaoszczędzić do 40% kosztów logistycznych

Outsourcing pozwala zaoszczędzić do 40% kosztów logistycznych

dr inż. Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce
Wraz z poprawą koniunktury i rewolucyjnymi niemal zmianami w handlu, uruchomionymi przez upowszechnienie się Internetu, firmy zlecają operatorom coraz więcej zadań logistycznych.

czytaj więcej »

Większe powierzchnie magazynowe

Większe powierzchnie magazynowe

Michał Czarnecki, Vice President, Head of Leasing Prologis w Polsce
Zapotrzebowanie na coraz większą powierzchnię magazynową rośnie z roku na rok. O ile jeszcze kilka lat temu transakcje ok. 20 000 m2 były rzadkością, to dziś stały się praktycznie codziennością.

czytaj więcej »

Eurologistics Newsletter