Prywatyzacja made in Poland


Ministerstwo Skarbu, w ramach rządowego programu prywatyzacji, planuje sprzedać Polską Żeglugę Bałtycką. Ministerstwo w swojej wycenie w ogóle nie rozumie co chce sprzedać. Plan sprzedaży za 50 mln złotych, do tego jeszcze w ratach, w ciągu kilku lat, kontrolnego pakietu (50 procent plus jeden) pokazuje, że w resorcie nie ma kompletnie zrozumienia specyfiki branży, wartości rzeczywistego majątku i przede wszystkim konsekwencji sprzedaży z jego następstwami dla polskich portów i świadczonych przez nie usług .

Warto więc ministrowi Gradowi przypomnieć, że PŻB to cztery promy i baza promowa w Świnoujściu, baza promowa w Gdańsku, dostęp do infrastruktury w porcie Kołobrzeg, sieć działających morskich biur podróży. PŻB to w końcu niezła marka i określony potencjał przewozowy na bałtyckim rynku usług morskich, zasilający polskie porty i polską turystykę. I wreszcie sytuacja w bałtyckich przewozach zaczyna się normalizować po kryzysie 2009 roku.
Wzywam więc kierownictwo Resortu Infrastruktury do przedstawienia tych wątpliwości na posiedzeniu Rządu RP i zmiany decyzji Resortu Skarbu. Nie można, bowiem prowadzić jakiejkolwiek polityki morskiej bez infrastruktury, a proponowana prywatyzacja PŻB definitywnie odbiera Polsce możliwość prowadzenia tej polityki. Bogactwo jest pochodną pracy i majątku, po przejęciu przez konkurencję PŻB nie będzie już polskiego kapitału w tej branży, nie będzie też więc więcej pracy dla polskich portów.

Janusz Piechociński

wiceprzewodniczący sejmowej

Komisji Infrastruktury

Ostatnie komentarze więcej komentarzy »

Budowanie przewagi

Budowanie przewagi

Teodor Kula, dyrektor zarządzający ESA Logistika Polska, Chieff Bussinss Developement Officer ESA Group
Naturalne w dzisiejszych czasach jest korzytanie z usług wyspecjalizowanych firm w zakresie transportu i magazynowania towarów, jednak w mojej opinii to mniej popularne usługi typu in-house są w stanie znacząco wpłynąć na zwiększenie przewagi konkurencyjnej firmy.

czytaj więcej »

Outsourcing pozwala zaoszczędzić do 40% kosztów logistycznych

Outsourcing pozwala zaoszczędzić do 40% kosztów logistycznych

dr inż. Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce
Wraz z poprawą koniunktury i rewolucyjnymi niemal zmianami w handlu, uruchomionymi przez upowszechnienie się Internetu, firmy zlecają operatorom coraz więcej zadań logistycznych.

czytaj więcej »

Większe powierzchnie magazynowe

Większe powierzchnie magazynowe

Michał Czarnecki, Vice President, Head of Leasing Prologis w Polsce
Zapotrzebowanie na coraz większą powierzchnię magazynową rośnie z roku na rok. O ile jeszcze kilka lat temu transakcje ok. 20 000 m2 były rzadkością, to dziś stały się praktycznie codziennością.

czytaj więcej »

Eurologistics Newsletter