Projektowanie dynamicznych łańcuchów dostaw

Projektowanie dynamicznych łańcuchów dostaw

Niemal niemożliwością jest uzyskanie większej efektywności łańcuchów dostaw przedsiębiorstwa w jego współczesnym kształcie organizacyjnym, którego podstawową wadą jest założenie, że świat jest „statyczny”. To samo można powiedzieć o wewnętrznej strukturze przedsiębiorstwa.

Współczesne „normalne” warunki rynkowe stają się coraz bardziej nieprzewidywalne, a zatem musimy nie tylko przemyśleć to, co robimy, ale również wypracować nowy, tak bardzo potrzebny paradygmat projektowania i funkcjonowania łańcuchów dostaw.
Punktem wyjścia jest zrozumienie, że na rynkach / wśród klientów we wszystkich kategoriach produktów (i usług) znajdziemy bardzo różne „zachowania zakupowe”. Z naszych badań wynika, że dominują 3-4 zachowania, (dzięki czemu uzyskuje się do 80% ustawienia liniowego w stosunku do oczekiwań rynku). Przyjmując taką strukturę rynku będziemy wiedzieli, jak skonfigurować wewnętrzną strukturę organizacyjną firmy.
Taki punkt widzenia na kształt „wielowymiarowego ustawienia łańcuchów dostaw” bezpośrednio połączonych do klientów (i dostawców) pozwoli osiągnąć najwyższe zyski, niższe koszty usług i korzystniejsze marginesy zysków. A przedsiębiorstwa nauczą się, jak przeciwstawić się zagrożeniom i kontrolować ryzyko wynikające ze wszystkiego, co zaburza normalny stan rynku, wynikających zarówno z działań człowieka, jak i katastrof naturalnych. 

dr John Gattorna
Prekursor koncepcji globalnych łańcuchów dostaw,
autor książek i publikacji,
dyrektor naczelny Gattorna Alignment Pty Ltd.



 

Ostatnie komentarze więcej komentarzy »

Budowanie przewagi

Budowanie przewagi

Teodor Kula, dyrektor zarządzający ESA Logistika Polska, Chieff Bussinss Developement Officer ESA Group
Naturalne w dzisiejszych czasach jest korzytanie z usług wyspecjalizowanych firm w zakresie transportu i magazynowania towarów, jednak w mojej opinii to mniej popularne usługi typu in-house są w stanie znacząco wpłynąć na zwiększenie przewagi konkurencyjnej firmy.

czytaj więcej »

Outsourcing pozwala zaoszczędzić do 40% kosztów logistycznych

Outsourcing pozwala zaoszczędzić do 40% kosztów logistycznych

dr inż. Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce
Wraz z poprawą koniunktury i rewolucyjnymi niemal zmianami w handlu, uruchomionymi przez upowszechnienie się Internetu, firmy zlecają operatorom coraz więcej zadań logistycznych.

czytaj więcej »

Większe powierzchnie magazynowe

Większe powierzchnie magazynowe

Michał Czarnecki, Vice President, Head of Leasing Prologis w Polsce
Zapotrzebowanie na coraz większą powierzchnię magazynową rośnie z roku na rok. O ile jeszcze kilka lat temu transakcje ok. 20 000 m2 były rzadkością, to dziś stały się praktycznie codziennością.

czytaj więcej »

Eurologistics Newsletter