Polska gospodarka – opinie

Polska gospodarka – opinie

Jarosław Bartczak, Managing Director Poland XPO Logistics Transport Solutions Poland
Wskaźniki ekonomiczne branży, jak i kraju wykazują tendencje wzrostową. Nie przekłada się ona jednak w mojej opinii na pozytywne nastroje dotyczące przyszłości. Stan obecny osiągnięty został głównie dzięki: wzrastającej konsumpcji wewnętrznej, rządowym programom socjalnym (500+), niskiemu bezrobociu oraz wysokiej produkcji.
Rozwój narażony jest na ryzyka, które w realny sposób i w krótkiej perspektywie czasu mogą wpłynąć na koniunkturę gospodarki i branży logistycznej. Są nimi dynamicznie rosnące koszty pracy, brak zasobów personalnych i ich dalszy odpływ poza granice RP oraz protekcjonalna polityka krajów Europy Zachodniej wobec własnych rynków, czy też załamanie się finansów publicznych.

Ostatnie komentarze więcej komentarzy »

Polska gospodarka – opinie

Polska gospodarka – opinie

Dariusz Michalak, Sales&Project Manager Diera
Wzrost wynagrodzeń, spadek bezrobocia, wzrost eksportu, dobre nastroje wśród konsumentów nie tylko w Polsce, ale generalnie na większości rynków europejskich wpływają na dobrą koniunkturę i obecny wzrost gospodarczy. Dynamiczny wzrost PKB Niemiec jest motorem rozwoju polskiego przemysłu i eksportu (ponad 6% w pierwszym półroczu 2017 r.).

czytaj więcej »

Polska gospodarka – opinie

Polska gospodarka – opinie

Maciej Walenda, Executive Vice President CEE and Russia, CEO/Managing Director Poland DSV Solutions
Syntetyczny wskaźnik koniunktury gospodarczej w 2017 roku kształtuje się powyżej średniej długookresowej, jednak warto zwrócić uwagę na fakt, iż przeważająca liczba pozytywnych ocen dotyczy sektora finansowego i ubezpieczeniowego.

czytaj więcej »

Polska gospodarka – opinie

Polska gospodarka – opinie

Przemysław Mormul, dyrektor marketingu i sprzedaży Panalpina Polska
Dobra koniunktura w gospodarce to coś, do czego przez ostatnie lata mogliśmy się już przyzwyczaić, ba! przyjmujemy, jako pewnik przy układaniu wszelkiego rodzaju planów budżetowych czy inwestycyjnych na kolejne lata. Strategie zdecydowanej większości firm to strategie oparte o wzrosty – wzrost liczby klientów, sprzedaży, zysku…

czytaj więcej »

Newsletter