Polska gospodarka – opinie

Polska gospodarka – opinie

Tomasz Kroll, dyrektor zarządzający GLS Poland
Tak dobrą koniunkturę w branży logistycznej zawdzięczamy przede wszystkim dynamicznemu rozwojowi e-commerce zarówno w kraju, jak i na arenie międzynarodowej. Wraz ze zbliżającymi się świętami, liczba paczek do przesortowania i przetransportowania przez firmy kurierskie znacznie się zwiększa. Coraz więcej osób kupuje m.in. prezenty w Internecie. Jest to wygodne, łatwe, i często tańsze. Aby móc poradzić sobie z rosnącym wolumenem, konieczne jest stałe inwestowanie w rozwój sieci (GLS tylko w tym roku uruchomił dwie nowe filie) i nowoczesną technologię.
Jako firma kurierska, możemy jedynie odnieść się do naszego sektora. Branża logistyczna jest uważana za motor rozwoju gospodarki. Według ekspertów, nadchodzące lata wiążą się z dobrymi perspektywami dla sektora KEP. Prognozuje się, że e-commerce zapewni stabilny wzrost liczby paczek, a wartość całego sektora będzie wzrastać.
Jednak jednym z wyzwań, przed którymi obecnie stoją firmy kurierskie, jest dostawa do odbiorców prywatnych. Dzięki rozwojowi e-commerce, jest to coraz liczniejsza grupa adresatów. Nieobecność odbiorcy w domu w momencie doręczenia paczki jest tylko jednym z aspektów, z którymi branża kurierska musi się zmagać. Znacznie wzrosły również oczekiwania dotyczące sprawnej i wygodnej dostawy, odbiorcy oczekują m.in. możliwości dostosowania doręczenia do ich indywidualnego planu dnia. Tzw. ostatnia mila to wymagający obszar, który coraz bardziej zyskuje na znaczeniu. Dlatego firmy logistyczne obsługujące sprzedawców internetowych muszą być bardzo elastyczne pod względem czasu, jakości i digitalizacji procesów doręczenia.

Ostatnie komentarze więcej komentarzy »

Budowanie przewagi

Budowanie przewagi

Teodor Kula, dyrektor zarządzający ESA Logistika Polska, Chieff Bussinss Developement Officer ESA Group
Naturalne w dzisiejszych czasach jest korzytanie z usług wyspecjalizowanych firm w zakresie transportu i magazynowania towarów, jednak w mojej opinii to mniej popularne usługi typu in-house są w stanie znacząco wpłynąć na zwiększenie przewagi konkurencyjnej firmy.

czytaj więcej »

Outsourcing pozwala zaoszczędzić do 40% kosztów logistycznych

Outsourcing pozwala zaoszczędzić do 40% kosztów logistycznych

dr inż. Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce
Wraz z poprawą koniunktury i rewolucyjnymi niemal zmianami w handlu, uruchomionymi przez upowszechnienie się Internetu, firmy zlecają operatorom coraz więcej zadań logistycznych.

czytaj więcej »

Większe powierzchnie magazynowe

Większe powierzchnie magazynowe

Michał Czarnecki, Vice President, Head of Leasing Prologis w Polsce
Zapotrzebowanie na coraz większą powierzchnię magazynową rośnie z roku na rok. O ile jeszcze kilka lat temu transakcje ok. 20 000 m2 były rzadkością, to dziś stały się praktycznie codziennością.

czytaj więcej »

Eurologistics Newsletter