Komentarze

Polska gospodarka – opinie

Tomasz Buraś, dyrektor zarządzający DHL Express w Polsce
Za dobrą koniunkturę na rynku odpowiadają pozytywne wskaźniki gospodarcze Polski m.in. w postaci 4% wzrostu PKB w całym 2017 roku, a także utrzymująca się wysoka dynamika eksportu i importu. Od wielu lat bowiem handel zagraniczny pełni istotną rolę w polskiej gospodarce, zawdzięczając to wzrastającej aktywności polskich przedsiębiorców zaangażowanych w międzynarodową wymianę handlową.

czytaj więcej »


Polska gospodarka – opinie

dr inż. Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce
Dobre wyniki branży logistycznej to przede wszystkim efekt rosnącej koniunktury gospodarczej. Wzrost popytu krajowego jest zasługą m.in. zwiększenia płacy minimalnej czy programu 500+. Spadek bezrobocia oznacza również, że większa grupa osób dysponuje większymi dochodami. Wzrost wymiany zagranicznej jest częściowo efektem rozwoju wzrostu importu.

czytaj więcej »


Polska gospodarka – opinie

Piotr Sukiennik, dyrektor generalny CE w FM Logisitc
W ostatnim okresie gospodarka, nie tylko Polska, ale także innych krajów, ma się dobrze. Nasz rodzimy wzrost gospodarczy przyspieszył do ok. 4%, a zapowiada się, że III kwartał tego roku będzie jeszcze lepszy. Trzeba jednak pamiętać, że wzrost napędza głównie konsumpcja wynikająca z wpompowania w kieszenie polskich gospodarstw domowych ponad 29 mld zł z programu 500 +.

czytaj więcej »


Cyfryzacja wspiera zwinność łańcucha dostaw

Przemysł 4.0 oznacza większe wykorzystanie IT, cyfryzację procesów, poprawę zwinności i elastyczności. Logistyka nie jest sama dla siebie lecz musi odpowiadać na potrzeby klientów. Przemysł 4.0 ma kluczową rolę do odegrania w sprostaniu potrzebom klientów, którzy oczekują coraz szybszych i odpowiedzialnych dostaw specjalnie dla nich przygotowanych towarów.

czytaj więcej »


Łańcuch jest tak mocny jak jego najsłabsze ogniwo

Wyobraźmy sobie łańcuch złożony z wielu ogniw, czy poprawiając wszystkie ogniwa w tym łańcuchu sprawimy, że cały łańcuch będzie silniejszy? Nie! Aby cały łańcuch był silniejszy, wpierw należy zidentyfikować jego najsłabsze ogniwo i je ulepszyć, a dopiero wówczas łańcuch będzie silniejszy.

czytaj więcej »


Wyzwania dla branży TSL

Dwie dekady temu branża TSL otrzymała szansę rozwoju, gdyż globalizacja i e-commerce doprowadziły do drastycznego zwiększenia wolumenu potoków przesyłek, w tym przede wszystkim kurierskich. Rozpoczęta w drugiej dekadzie XXI w. epoka cyfryzacji i upowszechnienie telekomunikacji mobilnej oraz wywrotowe innowacje (disrupiton innovation) w handlu przynoszą nowe wyzwania dla branży TSL.

czytaj więcej »


Skrócić łańcuch dostaw

Ogromne zadanie dla logistyki mają do odegrania innowacje. Myślenie out of the box to podstawa w łańcuchu dostaw. Nie zawsze najważniejsze jest, by robić coś taniej, ważne jest też, by robić coś inaczej. IKEA kiedyś wymyśliła meble, które dziś składa się w domach na całym świecie. Może np. w logistyce AGD można wymyślić np. coś podobnego, a składanie elementów sprzętu gospodarstwa domowego pozostawić lokalnym firmom na miejscu. Może to jest fantazja, a może nie?

czytaj więcej »


Kielich wstydu

Dziś największym gospodarczym problemem świata jest nie, w jaki sposób wyprodukować, ale w jaki sposób sprzedać. Podstawowym problemem świata jest bowiem bariera popytu! A bariera ta wynika z narastających rozpiętości i nierówności dochodowych.

czytaj więcej »


Potęga czasu

Quick Response Manufacturing opiera się na czterech kluczowych filarach: potędze czasu i jego wpływie na całkowite koszty operacyjne i jakość; strukturze organizacyjnej opierającej się na jednostkach ORM; dynamice systemu pokazując skomplikowane zależności pomiędzy maszynami, ludźmi i wytwarzanymi produktami oraz wdrożeniu w obrębie całego przedsiębiorstwa.

czytaj więcej »


Koncepcja Vested

Vested nie różni się od innych inicjatyw, które w sposób transformacyjny zmieniają modele biznesowe, jak TQM, Lean Management czy Six Sigma. Poziom wsparcia ze strony najwyższego kierownictwa w przypadku wdrażania Vested jest absolutnie kluczowy i często obejmuje on diametralna zmianę kultury organizacyjnej firmy.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter