Outsourcing pozwala zaoszczędzić do 40% kosztów logistycznych

Outsourcing pozwala zaoszczędzić do 40% kosztów logistycznych

dr inż. Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce
Wraz z poprawą koniunktury i rewolucyjnymi niemal zmianami w handlu, uruchomionymi przez upowszechnienie się Internetu, firmy zlecają operatorom coraz więcej zadań logistycznych. Dzięki temu mogą skoncentrować się na swoim core biznesie i umacnianiu pozycji rynkowej. Korzyści z przejścia na model outsourcingowy są nie do przecenienia. To przede wszystkim zamiana kosztów stałych, które generuje własny system logistyczny, na zmienne. Nie trzeba zamrażać środków w magazynach, flocie czy systemach IT. Dzięki współpracy z operatorem firma płaci tylko za zasoby, których potrzebuje w danym momencie. Z naszego doświadczenia wynika, że w zależności od specyfiki projektu outsourcing pozwala zaoszczędzić nawet do 40% kosztów logistycznych. W efekcie coraz więcej przedsiębiorców oddaje do zewnętrznych operatorów kompleksową obsługę swojego procesu logistycznego, a nie tylko poszczególne zadania. Ten model jest spotykany zwłaszcza w branży e-commerce, gdzie część firm zarządza przede wszystkim produktem oraz sprzedażą, zlecając fizyczny obrót i całościową opiekę nad towarem firmie zewnętrznej. Zlecenie szerokiego zakresu obsługi logistycznej dotyczy często też eksporterów, a coraz więcej rodzimych producentów dostrzega swoją szansę i próbuje ekspansji zagranicznej. Współpraca z doświadczonym operatorem, który dysponuje siecią połączeń i oddziałów za granicą oraz na stałe współpracuje z zagranicznymi sieciami handlowymi to możliwość rozwoju eksportu bez posiadania własnego oddziału za granicą.

Ostatnie komentarze więcej komentarzy »

Budowanie przewagi

Budowanie przewagi

Teodor Kula, dyrektor zarządzający ESA Logistika Polska, Chieff Bussinss Developement Officer ESA Group
Naturalne w dzisiejszych czasach jest korzytanie z usług wyspecjalizowanych firm w zakresie transportu i magazynowania towarów, jednak w mojej opinii to mniej popularne usługi typu in-house są w stanie znacząco wpłynąć na zwiększenie przewagi konkurencyjnej firmy.

czytaj więcej »

Większe powierzchnie magazynowe

Większe powierzchnie magazynowe

Michał Czarnecki, Vice President, Head of Leasing Prologis w Polsce
Zapotrzebowanie na coraz większą powierzchnię magazynową rośnie z roku na rok. O ile jeszcze kilka lat temu transakcje ok. 20 000 m2 były rzadkością, to dziś stały się praktycznie codziennością.

czytaj więcej »

Zewnętrzne usługi logistyczne

Zewnętrzne usługi logistyczne

Michał Wochna, dyrektor ds. logistyki, Spedimex Sp. z o.o.
Zmiany w zachowaniu konsumentów, jakie dokonały w ciągu ostatnich kilkunastu lat, wpływają na podejście firm do logistyki. Postępująca presja nabywców wymusza coraz szybsze tempo realizowania zleceń.

czytaj więcej »

Newsletter