Na ile logistyka jest innowacyjna?

Na ile logistyka jest innowacyjna?

To cieszy, że osoby pracujące w obszarze logistyki zauważyły potrzebę poznania innowacji. Sądzę, że związane jest to z szukaniem możliwości wewnętrznego wzmocnienia firm – czy to podmiotów z branży TSL, czy też podmiotów realizujących logistykę we własnym zakresie lub korzystających z usług TSL. Istotny jest moment – spowolnienie gospodarcze i symptomy zwiększania obrotów, na razie incydentalne. To również wnioski z przeprowadzonych rozmów z kilkoma uczestnikami konferencji.

To cieszy, że osoby pracujące w obszarze logistyki zauważyły potrzebę poznania innowacji. Sądzę, że związane jest to z szukaniem możliwości wewnętrznego wzmocnienia firm – czy to podmiotów z branży TSL, czy też podmiotów realizujących logistykę we własnym zakresie lub korzystających z usług TSL. Istotny jest moment – spowolnienie gospodarcze i symptomy zwiększania obrotów, na razie incydentalne. To również wnioski z przeprowadzonych rozmów z kilkoma uczestnikami konferencji.
W centrum uwagi jest ciągłe obniżanie kosztów oraz wzrost wydajności i jakości, natomiast musimy sobie zadać pytanie o to, gdzie jest granica. To powinien rozumieć i klient, i dostawca. To taki wniosek mający na uwadze innowacyjne podejście do sprzedaży usług i współpracy. Cena nie może grać roli, dlatego stawiamy na relacje długofalowe w biznesie. O tym aspekcie innowacyjności nie wszyscy pamiętają.
Ważne pytanie „na ile jesteśmy innowacyjni” nie znalazło konkretnej odpowiedzi. Wszyscy widzimy, jakie korzyści dają nowe rozwiązania, ale nie wszyscy je wdrażamy. Być może przeszkodą są koszty, ale przecież możemy zacząć od wdrażania tych „bezinwestycyjnych” – nowego podejścia do relacji biznesowych czy innowacji w zarządzaniu zespołami pracowniczymi, które prowadzą do optymalizacji kosztowej.
Z zainteresowaniem będę śledził proces wdrażania innowacji w logistyce, gdyż końcówka tego roku i początek przyszłego pokażą, na ile jesteśmy w stanie podnieść poziom konkurencyjności i być przygotowanym na rozwój gospodarki.
 

Przemysław Mrozik
dyrektor ds. usług outsourcingowych
Work Express
 

Ostatnie komentarze więcej komentarzy »

Budowanie przewagi

Budowanie przewagi

Teodor Kula, dyrektor zarządzający ESA Logistika Polska, Chieff Bussinss Developement Officer ESA Group
Naturalne w dzisiejszych czasach jest korzytanie z usług wyspecjalizowanych firm w zakresie transportu i magazynowania towarów, jednak w mojej opinii to mniej popularne usługi typu in-house są w stanie znacząco wpłynąć na zwiększenie przewagi konkurencyjnej firmy.

czytaj więcej »

Outsourcing pozwala zaoszczędzić do 40% kosztów logistycznych

Outsourcing pozwala zaoszczędzić do 40% kosztów logistycznych

dr inż. Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce
Wraz z poprawą koniunktury i rewolucyjnymi niemal zmianami w handlu, uruchomionymi przez upowszechnienie się Internetu, firmy zlecają operatorom coraz więcej zadań logistycznych.

czytaj więcej »

Większe powierzchnie magazynowe

Większe powierzchnie magazynowe

Michał Czarnecki, Vice President, Head of Leasing Prologis w Polsce
Zapotrzebowanie na coraz większą powierzchnię magazynową rośnie z roku na rok. O ile jeszcze kilka lat temu transakcje ok. 20 000 m2 były rzadkością, to dziś stały się praktycznie codziennością.

czytaj więcej »

Eurologistics Newsletter