Liczy się wartość intelektualna

Liczy się wartość intelektualna

Jesteśmy świadkami swoistej rewolucji technologicznej w świecie, w wyniku której wartość produktu ocenia się według wkładu intelektualnego, jaki posiada dany produkt. Podczas gdy jeszcze 30 lat temu w ogólnej wartości firmy – 95 procent stanowiła wartość materialna, a jedynie 5 procent – wartość intelektualna, to obecnie nastąpiło odwrócenie tych proporcji.

W 2011 roku wartość materialna firm (na podstawie 3500 firm amerykańskich) stanowi 18 procent ogólnej wartości firmy, a wartość intelektualna – 82 procent. W krajach o wysokim stopniu rozwoju ponad 50 procent dochodu narodowego należy do wartości intelektualnej. W związku z tym współcześnie nie liczy się wartość materialna produktu, lecz wartość intelektualna, która zawarta jest w produkcie. Wyścig technologiczny wygrają więc ci, którzy będą wiedli prym w wartościach intelektualnych, a nie w wartościach materialnych. W świecie następuje niebywała wręcz dynamika wprowadzania nowych wynalazków i przyrostu wiedzy. W niespotykanym jak dotąd tempie następuje też wchłanianie i przyswajanie przez rynek tych nowych wynalazków. Wystarczy porównać, że na akceptacje radia przez 50 mln mieszkańców globu ziemskiego potrzeba było blisko 40 lat, podczas gdy telewizji już tylko 13 lat, a Internetu – 4 lat, Facebooka – 2 lat.

 

Prof. dr. inż. Andrzej M. Pawlak z Lawrence Technological University, Southfield w USA,

prezes Vortex Innovation Consulting Group, specjalista od innowacji przełomowych

Ostatnie komentarze więcej komentarzy »

Budowanie przewagi

Budowanie przewagi

Teodor Kula, dyrektor zarządzający ESA Logistika Polska, Chieff Bussinss Developement Officer ESA Group
Naturalne w dzisiejszych czasach jest korzytanie z usług wyspecjalizowanych firm w zakresie transportu i magazynowania towarów, jednak w mojej opinii to mniej popularne usługi typu in-house są w stanie znacząco wpłynąć na zwiększenie przewagi konkurencyjnej firmy.

czytaj więcej »

Outsourcing pozwala zaoszczędzić do 40% kosztów logistycznych

Outsourcing pozwala zaoszczędzić do 40% kosztów logistycznych

dr inż. Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce
Wraz z poprawą koniunktury i rewolucyjnymi niemal zmianami w handlu, uruchomionymi przez upowszechnienie się Internetu, firmy zlecają operatorom coraz więcej zadań logistycznych.

czytaj więcej »

Większe powierzchnie magazynowe

Większe powierzchnie magazynowe

Michał Czarnecki, Vice President, Head of Leasing Prologis w Polsce
Zapotrzebowanie na coraz większą powierzchnię magazynową rośnie z roku na rok. O ile jeszcze kilka lat temu transakcje ok. 20 000 m2 były rzadkością, to dziś stały się praktycznie codziennością.

czytaj więcej »

Eurologistics Newsletter