Kryzys zmotywował wszystkie firmy

Szybkość i bezbłędność dostaw to podstawowe parametry jakimi są oceniani operatorzy logistyczni. Stabilna niezawodność w całym okresie współpracy, przewidywalna skuteczność to wartości oczekiwane i pożądane przez klientów. Niezawodność na najwyższym poziomie daje klientom poczucie bezpieczeństwa i pewności wobec swoich odbiorców i klientów.

Szybkość i bezbłędność dostaw to podstawowe parametry jakimi są oceniani operatorzy logistyczni. Stabilna niezawodność w całym okresie współpracy, przewidywalna skuteczność to wartości oczekiwane i pożądane przez klientów. Niezawodność na najwyższym poziomie daje klientom poczucie bezpieczeństwa i pewności wobec swoich odbiorców i klientów.

Kryzys zmotywował wszystkich, a firmy logistyczne w szczególności, do oszczędnego gospodarowania budżetami. W projektach logistycznych dopasowywanych do potrzeb klienta, czynnik finansowy nabiera szczególnego znaczenia. Projekty logistyczne, oprócz korzystnych aspektów finansowych, muszą być maksymalnie optymalne od samego początku. Takie są oczekiwania klientów.

Procesy magazynowe są miejscem, gdzie zderzają się interesy odbiorców i dostawców. Odbiorcy oczekują maksymalnie wydłużonych czasów składania zamówień oraz jak najlepszej dostępności części, dostawcy – i współpracujący z nimi operatorzy logistyczni – dążą do optymalizacji stanów pod względem kosztów składowania i realnych czasów cut-off. Idealnym rozwiązaniem w takiej sytuacji wydaje się powierzenie kontroli nad magazynem operatorowi logistycznemu, który jednocześnie zajmuje się dystrybucją towarów do odbiorców.

Jeszcze lepiej sprawdza się efekt synergii, gdy magazyny obsługiwane przez 3PL są usytuowane w pobliżu, lub w tych samych lokalizacjach, co platformy cross-dockowe operatora. Jednak kluczem do uzyskania minimalnych czasów dostaw jest system dostaw nocnych, który gwarantuje dostawę części do odbiorców do godz.8 rano – najczęściej jeszcze przed rozpoczęciem kolejnego dnia pracy. Dostawy są realizowane w najbardziej korzystnym czasie, gdy firma odbiorcy przeważnie nie funkcjonuje. Nie ma żadnych strat w czasie, a klienci mogą otrzymać swoje zamówienia z dnia na dzień.

Sektor motoryzacyjny jest prekursorem we wdrażaniu usług logistycznych, zapewniających niezakłócony proces produkcyjny. Ale nawet w najlepiej zaplanowanych  procesach zdarzają się sytuacje awaryjne, gdy z niezależnych od założeń procesowych przyczyn brakuje komponentów decydujących o utracie płynności produkcyjnej.  Zatrzymanie produkcji oznacza straty finansowe, nierzadko szacowane w milionach euro. Dla takich sytuacji CAT LC stworzył usługę TopCAT, która minimalizuje straty awaryjnych zdarzeń, a jeszcze częściej im zapobiega.
 

Dariusz Zaleś
Kierownik działu Magazynowania CAT LC Polska

Ostatnie komentarze więcej komentarzy »

Budowanie przewagi

Budowanie przewagi

Teodor Kula, dyrektor zarządzający ESA Logistika Polska, Chieff Bussinss Developement Officer ESA Group
Naturalne w dzisiejszych czasach jest korzytanie z usług wyspecjalizowanych firm w zakresie transportu i magazynowania towarów, jednak w mojej opinii to mniej popularne usługi typu in-house są w stanie znacząco wpłynąć na zwiększenie przewagi konkurencyjnej firmy.

czytaj więcej »

Outsourcing pozwala zaoszczędzić do 40% kosztów logistycznych

Outsourcing pozwala zaoszczędzić do 40% kosztów logistycznych

dr inż. Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce
Wraz z poprawą koniunktury i rewolucyjnymi niemal zmianami w handlu, uruchomionymi przez upowszechnienie się Internetu, firmy zlecają operatorom coraz więcej zadań logistycznych.

czytaj więcej »

Większe powierzchnie magazynowe

Większe powierzchnie magazynowe

Michał Czarnecki, Vice President, Head of Leasing Prologis w Polsce
Zapotrzebowanie na coraz większą powierzchnię magazynową rośnie z roku na rok. O ile jeszcze kilka lat temu transakcje ok. 20 000 m2 były rzadkością, to dziś stały się praktycznie codziennością.

czytaj więcej »

Eurologistics Newsletter