Dobry menedżer

Dobry menedżer

To, co jest niezbędne, aby duże przedsięwzięcia na skalę firmy zakończyły się powodzeniem, to prawdziwe przywództwo. Liderem nie jest się z tytułu pozycji, tytułu lub pochodzenia. Lider jest ten, ponieważ ludzie są skłonni pójść za nim. Jeżeli lider ogląda się do tyłu i nikt za nim nie podąża, to znaczy, że nie jest liderem – on po prostu spaceruje.

Firma może być lub nie być w stanie pozytywnie zmienić pracowników zarządzanych przez współczesnych menedżerów. Sukces takiego przedsięwzięcia zależy nieomal całkowicie od tego, czy dany menedżer jest szanowany przez swoich podwładnych. Jeżeli menedżer nie ma szacunku, u tych, którzy mają pójść za nim, to nie powinien być menedżerem.
Firma nie może mieć menedżerów, którzy żyją przeszłością i wspomnieniami własnych osiągnięć lub przeszłymi dokonaniami firmy. Właściwy stosunek menadżera do osi czasu polega na tym, że
uczyć się on z przeszłości, żyje w teraźniejszości i planuje na przyszłość. W firmie nie ma miejsca dla menedżerów, którzy myślą tylko i wyłącznie o sobie – potrzeba raczej tych, którzy wspierają swoich podwładnych. Dobry menedżer wie, jak przyznać się do winy i jak nagradzać tych, którzy na to zasługują.

Joseph F. Paris Jr., prezydent XONITEK Consulting Group,

wykładowca w Johnson School of Management na Uniwersytecie Cornell USA.

Ostatnie komentarze więcej komentarzy »

Budowanie przewagi

Budowanie przewagi

Teodor Kula, dyrektor zarządzający ESA Logistika Polska, Chieff Bussinss Developement Officer ESA Group
Naturalne w dzisiejszych czasach jest korzytanie z usług wyspecjalizowanych firm w zakresie transportu i magazynowania towarów, jednak w mojej opinii to mniej popularne usługi typu in-house są w stanie znacząco wpłynąć na zwiększenie przewagi konkurencyjnej firmy.

czytaj więcej »

Outsourcing pozwala zaoszczędzić do 40% kosztów logistycznych

Outsourcing pozwala zaoszczędzić do 40% kosztów logistycznych

dr inż. Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce
Wraz z poprawą koniunktury i rewolucyjnymi niemal zmianami w handlu, uruchomionymi przez upowszechnienie się Internetu, firmy zlecają operatorom coraz więcej zadań logistycznych.

czytaj więcej »

Większe powierzchnie magazynowe

Większe powierzchnie magazynowe

Michał Czarnecki, Vice President, Head of Leasing Prologis w Polsce
Zapotrzebowanie na coraz większą powierzchnię magazynową rośnie z roku na rok. O ile jeszcze kilka lat temu transakcje ok. 20 000 m2 były rzadkością, to dziś stały się praktycznie codziennością.

czytaj więcej »

Eurologistics Newsletter