Centra dystrybucyjne

Centra dystrybucyjne

Nie ma sensu tworzenia centrów dystrybucyjnych dla każdego produktu oddzielnie.

W Holandii mamy 14 centrów dystrybucyjnych dla poszczególnych sieci supermarketów, a przecież z powodzeniem wystarczyłoby stworzyć trzy wspólne centra dystrybucyjne dla wszystkich supermarketów. Nie ma potrzeby, aby np. Coca Cola była przypisana do różnych sieci supermarketów z ich własnych centrów dystrybucyjnych, bo to jest ciągle ta sama Coca Cola, która jest w innych sieciach. Firmy powinny się porozumieć w tej kwestii. W Holandii taka inicjatywa wyszła np. z firmy Electrolux. Większość popularnych marek sprzętu AGD jest dystrybuowana poprzez ich centrum logistyczne. Klient kupuje dany towar w sklepie, ale dostawę otrzymuje bezpośrednio do domu poprzez centrum dystrybucyjne Electrolux. W ten sposób z jednej strony wyeliminowano konieczność składowania towarów w sklepach, a z drugiej klient otrzymuje dostawę bezpośrednio do domu i wszyscy są zadowoleni.

prof. dr. Sicco Santema

Wydział Zarządzania Produktami Innowacyjnymi

Uniwersytetu Technicznego Delft 

Ostatnie komentarze więcej komentarzy »

Budowanie przewagi

Budowanie przewagi

Teodor Kula, dyrektor zarządzający ESA Logistika Polska, Chieff Bussinss Developement Officer ESA Group
Naturalne w dzisiejszych czasach jest korzytanie z usług wyspecjalizowanych firm w zakresie transportu i magazynowania towarów, jednak w mojej opinii to mniej popularne usługi typu in-house są w stanie znacząco wpłynąć na zwiększenie przewagi konkurencyjnej firmy.

czytaj więcej »

Outsourcing pozwala zaoszczędzić do 40% kosztów logistycznych

Outsourcing pozwala zaoszczędzić do 40% kosztów logistycznych

dr inż. Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce
Wraz z poprawą koniunktury i rewolucyjnymi niemal zmianami w handlu, uruchomionymi przez upowszechnienie się Internetu, firmy zlecają operatorom coraz więcej zadań logistycznych.

czytaj więcej »

Większe powierzchnie magazynowe

Większe powierzchnie magazynowe

Michał Czarnecki, Vice President, Head of Leasing Prologis w Polsce
Zapotrzebowanie na coraz większą powierzchnię magazynową rośnie z roku na rok. O ile jeszcze kilka lat temu transakcje ok. 20 000 m2 były rzadkością, to dziś stały się praktycznie codziennością.

czytaj więcej »

Eurologistics Newsletter